Tuesday, June 17, 2008

کارگران نیشکر هفت تپه و خانواده هایشان جاده اهواز اندیمشک را بستند، جمهوری اسلامی مانع پیوستن کارگران کاغذسازی به کارگران نیشکر شد

چهل و چهارمین روز اعتصاب بزرگ هزاران کارگر نیشکر هفت تپه

از صبح امروز سه شنبه ٢٨ خرداد ٢٠٠٠ کارگر نيشکر هفت تپه در مقابل دفتر مديرت تجمع کردند. همزمان در ساعت هشت صبح تعدادی از خانواده های کارگران به مقابل کارخانه آمدند و سپس به اتفاق کارگران بطرف سه راه ورودی هفت تپه حرکت کردند و از ساعت هشت و نيم صبح تا يازده ونيم بمدت سه ساعت جاده اهواز انديمشک را که جاده ای بين المللي است مسدود کردند. این اقدام کارگران موجب راه بندان سنگینی شد و انعکاس وسيعی در منطقه پیدا کرد. از سر سه راهی تا عبدالخان٬ الوان شهر که حدود ٣٠ کيلومتر است تماما ترافيک بود و راه ببسته شده بود. نيروی انتظامی جرات هيچ تحرکی نداشت و کاملا نظاره گر بود.

در تجمع امروز خانواده ها پيشقدم بستن جاده بودند و پلاکاردهايی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: معيشت زندگي حق مسلم ماست، کارگر مي ميرد ذلت نمي پذيرد. بر روی پارچه بزرگ سفيد رنگی نیز که همراه کارگران بود، متنی نوشته شده بود مبنی بر اینکه اگر معيشت نباشد انسان به تباهی کشيده ميشود و این ريشه همه فسادهای اجتماعی است. در حاليکه جاده بسته شده بود به کارگران خبر داده شد که فرماندار به آنجا خواهد بود تا با کارگران صحبت کند اما کارگران نپذيرفتند و اعلام کردند که فرماندار میتواند فردا در کارخانه در جمع ما حاضر شود تا ببينيم صحبتش چيست. لازم به یادآوری است که روز گذشته نیز دهها نفر از همسران و اعضای خانواده های کارگران نیشکر به نزدیک کارخانه آمدند و کارگران نیشکر به آنها پیوستند و دست به راهپیمائی زدند. حضور همسران کارگران جلوه تازه ای به این مبارزه داده و هرچه بیشتر آنرا به یک مبارزه اجتماعی تبدیل کرده است.

امروز کارگران کارخانه کاغذسازی پارس که از کارخانجات همجوار نیشکر هفت تپه است، به قصد پيوستن و حمايت از کارگران نيشکر هفت تپه قصد خروج از کارخانه را داشتند که از طرف مديريت و نيروی انتظامی ممانعت شد. بنا به گزارش ٤ روز است که برق کارخانه کاغذسازی پارس توسط وزارت نيرو قطع شده و دوماه حقوق این کارگران پرداخت نشده است.

امروز همچنین در میان کارگران بحث از مبارزات دانشجوئی و ضرورت حمایت از آن بود.

حزب کمونیست کارگری اقدام کارگران کاغذسازی پارس را ارج مینهد و از سایر مراکز کارگری در منطقه میخواهد دست به اقدامات مشابهی بزنند. مبارزه کارگران نیشکر هفت تپه شایسته گرمترین حمایت مردم در سراسر کشور است.

حزب کمونیست کارگری ایران
١٧ ژوئن ٢٠٠٨، ٢٨ خرداد ١٣٨٧

No comments: