Tuesday, June 17, 2008

دو نفر از کارگران نیشکر هفت تپه بر اثر سکته جان باختند


طی خبری که یکی از کارگران هفت تپه به ما گزارش کرده است، متاسفانه امروز دو نفر از کارگران نیشکر هفت تپه در اثر فشارهای شدید اقتصادی و روحی، سکته کردند و جان باختند. کارگران جانباخته عبارتند از: حسین پورمحمدی و حسن رضوی ٣٦ ساله.

حزب کمونیست کارگری صمیمانه جانباختن حسن رضوی و حسین پورمحمدی را به خانواده ها و دوستان آنها و کلیه کارگران این کارخانه تسلیت میگوید. فقر مطلق ناشی از دستمزدهای پائین و عدم پرداخت آن، فشار غیرقابل توصیفی به هزاران کارگر نیشکر و نزدیک به ۲٠ هزار اعضای خانواده آنها وارد کرده است و منجر به انواع بیماری جسمی و روحی و مشکلات متعدد اجتماعی در میان آنها شده است. حسن رضوی و حسین پورمحمدی قربانی مستقیم وضعیت اسفباری هستند که جنایتکاران جمهوری اسلامی همراه با گله اوباش انتظامی و اطلاعاتی و حراستی و غیره بر کارگران تحمیل کرده اند. علیرغم این شرایط دهشتناک که کارفرمایان و جمهوری اسلامی مسئول مستقیم آن هستند، کارگران متحد و یکپارچه و با عزمی راسخ به مبارزه خود ادامه میدهند و امروز همانطور که در اطلاعیه دیگری اطلاع دادیم سندیکای خود را تشکیل دادند و همراه با خانواده های خود دست به راهپیمائی زدند.

کارگران نیشکر هفت تپه شایسته گرمترین حمایت مردم در سراسر کشور هستند. مراسم گرامیداشت کارگران جانباخته باید هرچه باشکوه تر برگزار شود و به محل تجمع همه کارگران و اعضای خانواده های آنها، و مردم آزادیخواه شوش و هفت تپه تبدیل شود.

گرامی باد یاد کارگران جانباخته حسن رضوی و حسین پورمحمدی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٦ ژوئن ٢٠٠٨، ٢٧ خرداد ١٣٨٧

No comments: