Thursday, June 5, 2008

حضور هیئت حزب کمونیست کارگری ایران در اجلاس سازمان جهانی کار

اطلاعیه شماره یک

امسال نيز همانند سال های قبل هياتي از سوي حزب کمونيست کارگري ايران به سرپرسي بهرام سروش و فرشاد حسيني از اعضاي دفتر سياسي حزب کمونيست کارگري ايران در محل کنفرانس سالانه سازمان جهاني کار" آي ال او" حاضر شدند تا صداي اعتراض کارگران و مردم ايران به حضور هيات جمهوري اسلامي در اين سازمان و نقض پايه اي ترين حقوق کارگران توسط رژيم اسلامي در ايران را به گوش جهانيان برسانند.

امروز پنجشنبه 5 جون، 16 خرداد 87، در نهمين روز اين کنفرانس٬ فرشاد حسيني و بهرام سروش خود را به داخل سالن کنفرانس رسانده و در آنجا با پخش وسيع اطلاعيه کميته همبستگي بين المللي کارگري حزب کمونيست کارگري ايران و با جمع آوری امضا برای اخراج جمهوري اسلامي از سازمان جهاني کار٬ توجه نمايندگان شرکت کننده در کنفرانس را بخود جلب کردند. حضور این هيات موجب نگرانی نمايندگان جمهوري اسلامي و فشار و رسوائی بیش از پیش آنان شد. طومار( پتیشن) درباره اخراج جمهوری اسلامی ایران از آی ال او، توسط نمايندگان اتحاديه ها که از کشورهاي مختلف به آنجا آمده بودند، امضا شد.

فعالین حزب کمونيست کارگري ايران هم اکنون در محل اجلاس سالانه جهاني کار حضور دارند. اين حرکت اعتراضي فردا ٦ ژوئن ساعت ١ بعد ازظهر با برپايي آکسيوني در مقابل سازمان جهاني کار ادامه خواهد داشت.

هيات شرکت کننده حزب کمونيست کارگري ايران خواهان اخراج جمهوري اسلامي از سازمان جهاني کار است. اين هيات همچنين بر آزادي فوري دستگير شدگان اول مه جوانمير مرادي و طه آزادي و نيز آزادي منصور اسانلو رئيس سنديکاي شرکت واحد که يکسال است در زندان بسر ميبرد و آزادي مجيد نصيري از کارگران لوله سلفچگان قم و آزادي فوري و بدون قيد و شرط تمامي زندانيان سياسي تاکید دارد. اين هيات ضمن اعلام حمايت از مبارزات کارگران نيشکر هفت تپه خواهان خاتمه يافتن احضار رهبران اعتراضات کارگران نيشکر هفت تپه به دادگاه و باطل اعلام شدن پرونده هاي تشکيل شده براي آنها و ممنوعيت فشار و تهديد فعالين و رهبران کارگري ٬ معلمان و بخش هاي مختلف جامعه است.

جمهوری اسلامی ایران از سازمان جهانی کار اخراج باید گردد
زندانی سیاسی، کارگر زندانی، آزاد باید گردد

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
5 جون 2008، 16 خرداد 87

ضميمه:
پتي شن اعتراضي با خواست اخراج جمهوري اسلامي از آي ال او
نامه کميته همبستگي بين المللي کارگري به سازمانهاي جهاني کارگري با خواست اخراج جمهوري اسلامي از آي ال او

١٨ مارس ٢٠٠٨


جمهوري اسلامي بايد از سازمان جهاني کار (آي ال او) اخراج شود
در همبستگی با کارگران در ایران
با امضای این پتیشن:
همبستگی خود را با کارگران در ایران و مبارزات آنها اعلام میکنم.
جمهوری اسلامی را بخاطر سرکوب کارگران، زندانی کردن فعالین کارگری و سرکوب اعتصابات کارگری شدیدا محکوم میکنم.
جمهوری اسلامی را بدخاطر شلاق زدن به کارگرانی که جرمشان شرکت در اول مه و دفاع از حقوق کارگران است محکوم میکنم. برپايجي اول مه حق مسلم کارگران است.
خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط محمود صالحی و منصور اسانلو (لز فعالین کارگری ایران) از زندان هستم.
خواهان اخراج هیئت جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار هستم. جمهوری اسلامی بخاطر جنایاتش علیه کارگران و علیه مردم ایران باید از سازمان جهانی کار و همه سازمانهای بین المللی اخراج شود.

جمهوري اسلامي بايد از سازمان جهاني کار اخراج شود!

به تمامي اتحاديه هاي کارگري در سراسر جهان

نود و هفتمين کنفرانش سازمان جهاني کار "آي ال او" که بزودی در فاصله ٢٨ مه تا ١٣ ژوئن برگزار ميشود، هر ساله ميزبان هيات اعزامي جمهوري اسلامي در اجلاس سالانه خود میباشد و علاوه بر جمهوری اسلامی، خانه کارگر و شوراهای اسلامی نیز که رسما ارگانهای دست ساز حکومت علیه کارگران هستند، به عنوان "تشکل هاي کارگري از ايران" در اجلاس سالانه آی ال او به رسميت شناخته میشوند.

کميته همبستگي بين المللي کارگري به شرکت هيات جمهوري اسلامي در اجلاس سالانه سازمان جهاني کار شدیدا معترض است و خواهان اخراج جمهوري اسلامي از سازمان جهاني کار و تمامي مراجع بين المللي است.

متاسفانه اینطور استدلال شده است که حضور جمهوری اسلامی و خانه کارگر آن در اجلاس های سالانه آی ال او، راه را بر دیالوگ و اعمال فشار بر جمهوری اسلامی برای برسمیت شناختن و رعایت حداقل حقوق کارگران فراهم میکند. اما نادرستی این روش امروز بر هیچکس پوشیده نیست. جمهوری اسلامی همچنان فعالین کارگری را دستگیر و زندانی میکند، حق اعتصاب و تشکل و قرارداد دسته جمعی و هیچ حق دیگری را برسمیت نشناخته و حتی شلاق زدن به کارگران را نیز به روشهای سرکوب کارگران افزوده است. کارگران ایران حق دارند سازمان جهانی کار را بدلیل برسمیت شناسی هیئت جمهوری اسلامی محکوم کنند و آنرا مانعی بر سر راه مبارزه خود بدانند و خواهان انزوای هرچه بیشتر آن شوند.

تنها در طول سال گذشته صدها اتحادیه کارگری در سراسر جهان خواهان آزادی دو نفر از رهبران کارگری، منصور اسانلو و محمود صالحی، و نیز برسمیت شناختن حقوق پایه ای کارگران در ایران شده اند اما جمهوری اسلامی به همه اینها دهن کجی کرده است. بعلاوه طبق تمام گزارشات نهادهای بین المللی، جنایات این حکومت علیه بخش های مختلف مردم در طول سال های گذشته مدام شدت گرفته و پذیرش این حکومت در نهادهائی مانند آی ال او را بیش از پیش غیر قابل دفاع کرده است.

کميته همبستگي بين المللي کارگري ضمن قدرداني صميمانه از اقدامات تا کنوني سازمانهاي کارگري در حمايت از کارگران ايران٬ بر اين اعتقاد است که يک گام اساسي در حمايت از مبارزات کارگران و مردم ايران٬ طرد و انزواي جمهوري اسلامي در سطح بين المللي و اخراج آن و همینطور ارگان دولتی خانه کارگر از سازمان جهانی کار است. کميته همبستگي بين المللي کارگري از سازمانهاي کارگري در سراسر جهان انتظار دارد که از نفوذ خود برای بیرون کردن هیئت جمهوری اسلامی از آی ال او استفاده کنند.

شهلا دانشفر هماهنگ کننده کميته همبستگي بين المللي کارگري( WPI )
بهرام سروش مسئول روابط عمومي

No comments: