Friday, June 20, 2008

چهل و ششمین روز اعتصاب بزرگ کارگر نیشکر هفت تپه

کارگران زیوداری رئیس حراست را از کارخانه بیرون انداختند
بیست نفر از همسران کارگران در تجمع کارگران در داخل کارخانه شرکت داشتند
کارگران کاغذسازی پارس به اعتصاب ادامه میدهند


امروز پنجشنبه ٣٠ خرداد کارگران نیشکر هفت تپه دست به اقدام مهمی زدند و یکی از خواستهای خود را که اخراج زیوداری مسئول حراست و یکی از مهره های وزارت اطلاعات در درون کارخانه بود، عملی کردند. کارگران گوش زیوداری از عوامل لو دادن و سرکوب کارگران را گرفتند و از کارخانه بیرون انداختند.

از ساعت ٨ و نیم صبح بیش از ١٠٠٠ نفر از کارگران در کارخانه تجمع کردند و اعلام کردند تا تحقق کلیه خواستهای خود به مبارزه ادامه خواهند داد. حدود بیست نفر از همسران و اعضای خانواده های کارگران نیز برای اولین بار به درون کارخانه آمدند و دوش به دوش کارگران در تجمع امروز شرکت کردند. مدتی است که مدیران و معاونین کارخانه خود را مخفی کرده اند، اما امروز سر و کله زیوداری در کارخانه پیدا شد و کارگران دفتر حراست را محاصره کردند و با شعار مرگ بر زیوداری خواهان اخراج فوری او شدند. زیوداری در دفتر را از پشت قفل کرده بود. کارگران در دفتر را شکستند و او را که در توالت مخفی شده بود بیرون کشیدند و از کارخانه بیرون انداختند. مسئولین نیروی انتظامی تحت فشار کارگران اعلام کردند که زیوداری دیگر به کارخانه نخواهد آمد و بدین ترتیب کارگران به نیروی متحد خود یکی از خواستهای خود را عملی کردند. کارگران به اخراج زیوداری قانع نشده و خواهان منحل کردن حراست کارخانه هستند.

در تجمع امروز، کارگران از جمله شعار میدادند: معيشت زندگی حق مسلم ماست٬ حقوق ماهیانه حق مسلم ما است، کارگر می میرد ذلت نمی پذیرد، شفیعی حیا کن هفت تپه را رها کن.

لازم به توضیح است که کارگران کاغذسازی پارس نیز امروز وارد هفتمین روز اعتصاب خود شدند.

حزب کمونیست کارگری به همسران و اعضای خانواده کارگران نیشکر درود میفرستد و اقدام آنها را الگوی مهمی برای کل طبقه کارگر میداند. اعضای خانواده های کارگران نیشکر در هفته های گذشته نقش مهمی در گسترش و تقویت مبارزه کارگران نیشکر داشته و ابعاد تازه ای به مبارزه کارگران داده اند. آنها پیشقراول یک سنت بسیار مهم و تعیین کننده در جنبش کارگری در ایران شدند و به سایر خانواده های کارگری در سراسر کشور راه نشان دادند. همسران کارگران و سایر اعضای خانواده کارگران حق دارند در تجمعات کارگران و مجمع عمومی آنها در درون کارخانه شرکت کنند و در جریان کلیه تصمیمات کارفرمایان و رهبران کارگران و تصمیمات مجمع عمومی کارگران قرار داشته باشند و دخالت و اظهار نظر کنند. حزب کمونیست کارگری خانواده کارگران در سراسر کشور را فرامیخواند که فعالانه دوش به دوش کارگران شاغل در کارخانه ها به میدان بیایند و تجمعات و مبارزات کارگران را قدرتمندتر کنند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٩ ژوئن ٢٠٠٨، ٣٠ خرداد ١٣٨٧

No comments: