Thursday, June 26, 2008

تجمعات اعتراضی و اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه ادامه دارد، درمقابل وعده مدیریت، کارگران خواهان تعهد کتبی او شدند

پنجاه و یکمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه


کارگران نیشکر هفت تپه در ادامه اعتراضات خود، روزهای یکشنبه و دوشنبه را در مسجد دانیال نبی تجمع کردند و خواهان رسیدگی فوری به خواستهای خود شدند. روز قبل در حالیکه کارگران در مسجد دانیال نبی بودند خبر رسید که شفیعی مدیر کارخانه به کارخانه آمده تا با کارگران مذاکره کند. حدود ١٧٠٠ نفر از کارگران در کارخانه گرد آمدند. شفیعی ١٤ روز مهلت خواست که سه ماه حقوق معوقه را بپردازد. کارگران به او پاسخ دادند که بعدا تصمیمشان را اعلام میکنند. امروز سه شنبه نیز اعتصاب در پنجاه و یکمین روز خود ادامه یافت و کارگران در تجمع خود در کارخانه خواهان آن شدند که شفیعی کتبا تعهد بدهد که در طول این دو هفته سه ماه حقوق معوقه را پرداخت میکند تا کارگران درمورد آن تصمیم گیری کنند.

لازم به توضیح است که کارگران خواهان پرداخت فوری پنج ماه حقوق معوقه، اخراج شفیعی مدیر عامل و زیودار رئیس حراست، لغو همه پرونده هائی که علیه رهبران کارگران ساخته شده و پایان دادن به احضار کارگران هستند.

حزب کمونیست کارگری قاطعانه از خواستها و مبارزه کارگران نیشکر حمایت میکند و مردم شوش و هفت تپه و مراکز مختلف کارگری را فرامیخواند که از این مبارزه پیگیرانه حمایت کنند. حزب کارگران نیشکر را به اتحاد هرچه مستحکمتر، برگزاری مجمع عمومی کارگران و تصمیم گیری جمعی برای غلبه بر هرنوع تفرقه در صفوف کارگران فرامیخواند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٤ ژوئن ٢٠٠٨، ٤ تیرماه ١٣٨٧

No comments: