Thursday, June 19, 2008

در تجمع امروز ٨٠٠٠ نفر شرکت کردند، مردم هفت تپه به کارگران پیوستند، کارگران کاغذسازی پارس نیز اعتصاب خود را شروع کردند

چهل و پنجمین روز اعتصاب بزرگ کارگر نیشکر هفت تپه


امروز چهارشنبه ٢٩ خرداد مبارزه کارگران نیشکر هفت تپه ابعاد وسیعتری بخود گرفت. حضور خانواده ها چشمگیرتر بود و هزاران نفر از مردم نیز به صف کارگران پیوستند. از ساعت ٨ و نیم صبح حدود ٤٥٠٠ کارگر و پرسنل هفت تپه درمقابل دفتر مدیریت در کارخانه جمع شدند و منتظر حضور فرماندار شوش و توضیحات او شدند. دیروز فرماندار خواسته بود در تجمع آنها در جاده اهواز اندیمشک شرکت کند اما کارگران آنرا نپذیرفتند و اعلام کردند که اگر فرماندار حرفی دارد به کارخانه بیاید. اما از فرماندار خبری نشد و کارگران تصمیم به راهپیمائی و کشاندن اعتراض خود به شهر گرفتند. همزمان حدود صدنفر از همسران و اعضای خانواده های کارگران درمقابل کارخانه حضور داشتند و همراه با کارگران شروع به راهپیمائی بطرف سه راهی هفت تپه کردند.

کارگران شعار ميدادند: معيشت زندگی حق مسلم ماست٬ کارگر هفت تپه ايم گرسنه ايم گرسنه ايم٬ کارگر می ميرد ذلت نمی پذيرد، مرگ بر ساعدی (نماينده مجلس اسلامي در شوش)، مرگ بر زيبداری (رئيس حراست کارخانه)، مرگ بر قاسمی (مدير عامل بخش کشاورزی). در محل بازار هفت تپه کارگران تصميم گرفتند مانند روز گذشته به سه راهی جاده اهواز انديمشک بروند و جاده را ببندند. کارگران با اتوبوس و ماشين های شخصی بطرف اين سه راهي حرکت کردند. تعدادی از مردم هفت تپه نيز کارگران را با ماشين های خود همراهی کردند. بدين ترتيب جمعيتی حدود ٨٠٠٠ نفر در سه راهی اهواز انديمشک گرد آمدند و جاده بين المللی را بستند. ترافيک سنگينی بوجود آمد. حدود ٦٠٠ نفر نيروی انتظامی به محل آمده بودند که کارگران را عقب برانند. کارگران نیز تصمیم به مقابله گرفته بودند. نیروهای انتظامی کارگران را محاصره کرده بودند اما تعدادی از کارگران و مردم دور آنها را گرفتند. نيروهای انتظامی که شاهد این روحیه در میان کارگران و مردم خشمگین هفت تپه بودند، موفق به کاری نشدند. اين تجمع از ساعت ٩ تا ١١ و نيم صبح طول کشيد. کارگران تاکيد کردند فردا دوباره در محل کارخانه جمع خواهند شد و تا رسيدن به خواستهايشان به اعتصاب و تجمعات خود ادامه خواهند داد. کارگران هفت تپه ٥ ماه است حقوق نگرفته اند.

امروز همچنين ۲٠٠٠ کارگر کاغذسازي پارس که همجوار هفت تپه است، اعتصاب خود را در اعتراض به نپرداختن دو ماه حقوق شروع کردند.

حزب کمونیست کارگری به کارگران نیشکر هفت تپه و خانواده های آنها و همینطور مردم مبارز هفت تپه و شوش درود میفرستد و آنها را به اتحاد هرچه بیشتر فرامیخواند. حزب کارگران کاغذسازی و خانواده هایشان را به پیوستن به تجمعات کارگران نیشکر فرامیخواند. اتحاد کارگران و خانواده های آنها و جوانان و مردم آزادیخواه ضامن پیروزی آنها درمقابل کارفرمایان و حکومت آنها، در مقابل مشتی دزد و چپاولگر و فاسد و سرکوبگر است.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٨ ژوئن ٢٠٠٨، ٢٩ خرداد ١٣٨٧

No comments: