Sunday, June 8, 2008

تظاهرات در مقابل كنفرانس آي ال او در ژنو عليه جمهوري اسلامي
















همزمان با اجلاس سالانه سازماني جهاني كار در ژنو، امروز جمعه ٦ ژوئن تظاهراتي به دعوت حزب كمونيست كارگري در مقابل مقر اين سازمان در اين شهر برگزار شد. تظاهر كنندگان با در دست داشتن پلاكاردها و سردادن شعار و سخنراني به حضور جمهوري اسلامي در سازمان جهاني كار اعتراض كرده و خواستار اخراج اين حكومت ضد كارگري و ضد انساني از سازمان جهاني كار شدند. در اين تجمع بهرام سروش و فرشاد حسيني از اعضاي دفتر سياسي حزب كمونيست كارگري براي حاضرين به زبانهاي انگليسي و فارسي سخنراني كردند و در مورد سركوب كارگران و دستگيري فعالين اول مه و تهاجم به كارگران هفت تپه و ساير كارگران و همچنين به سركوب سيستماتيك زنان و جوانان و مردم سخن گفتند. اين تجمع به مدت يك ساعت و نيم ادامه يافت و مورد توجه و حمايت حاضرين در محل قرار گرفت.

پلاكاردها و شعارهاي متعدد تظاهر كنندگان عليه جمهوري اسلامي و با خواست اخراج اين حكومت توحش اسلامي از سازمان جهاني كار از دور جلب توجه ميكرد. بر پلاكاردها به زبانهاي انگليسي و آلماني و فارسي از جمله نوشته شده بود "مزدوران اين حكومت نمايندگان كارگران نيستند"، شرم بر كساني كه يك حكومت ضد كارگري را بعنوان نمايندگان كارگران دعوت ميكنند و جمهوري اسلامي را از سازمان جهاني كارگران اخراج كنيد. پرونده هاي كارگران هفت تپه بايد فورا لغو شود و كارگران دستگير شده بايد فورا آزاد شوند، جوانمير مرادي و طاها آزادي و مجيد نصيري و منصور اسانلو به جرم دفاع از حقوق كارگران هنوز در زندان هستند و شعارهايي ديگري در اين چارچوب.

تظاهر كنندگان همچنين در مقابل كنفرانس آي ال او شمار زيادي اعلاميه و نشريه در افشاي اقدامات سركوبگرانه جمهوري اسلامي عليه كارگران، در ميان نمايندگان كنفرانس آي ال او توزيع كردند كه مورد استقبال بسياري از آنها قرار گرفت. همچنين طوماري با خواست اخراج هيئت جمهوري اسلامي از آي ال او در ميان نمايندگان كنفرانس و مردم حاضر در محل توزيع شد.

حزب كمونيست كارگري به كارزار جهاني براي اخراج جمهوري اسلامي از سازمانهاي بين المللي تا عملي شدن اين خواست ادامه ميدهد و همه سازمانهاي كارگري و انسان دوست را به پيوستن به اين كارزار فرا ميخواند. تلاش ما اينست كه بخشهاي هرچه وسيعتري از كارگران و مردم جهان و همچنين مردم در ايران به اين كارزار بپيوندند و سازمانهاي بين المللي و دولتها را زير فشار بگذارند كه از مماشات با اين حكومت ضد كارگري و سركوبگر دست بردارند.




مرگ بر جمهوري اسلامي
آزادي برابري حكومت كارگري

تشكيلات خارج كشور حزب كمونيست كارگري ايران



٦ ژوئن ٢٠٠٨ – ١٧ خرداد ١٣٨٧

No comments: