Tuesday, June 17, 2008

کارگران نیشکر هفت تپه سندیکای خود را تشکیل دادند، کارگران و خانواده هایشان دست به راهپیمائی زدند

چهل و سومین روز اعتصاب:
امروز ۲٧ خرداد، کارگران نیشکر هفت تپه درمقابل دفتر مدیریت تجمع کردند و خواستهای خود را پیگیری کردند. در این تجمع کارگران همچنین درمورد ضرورت ایجاد تشکل صحبت کردند و متنی درمورد تشکیل سندیکا و اعضای هیئت موسس آن در میان کارگران توزیع کردند و کارگران با امضا یا اثر انگشت تشکیل سندیکا و موسسین آنرا تصویب کردند. حدود ۲٠٠٠ نفر در تجمع امروز و رای گیری درمورد سندیکا و هیئت موسس آن شرکت داشتند. و بدینترتیب کارگران از امروز صاحب سندیکای خود شدند. فرماندار شهر قبلا به کارگران گفته بود که درصورتی با تشکیل سندیکا موافقت میکند که مسئولین سندیکا را خود فرمانداری انتصاب کند! کارگران جواب داده بودند تشکلی که دیگران بویژه دولت نمایندگانش را انتخاب کند تشکلی کارگری نیست.

اعضای هیئت موسس سندیکای کارگران نیشکر عبارتند از: فریدون نیکوفر، جلیل احمدی، علی نجاتی، رحیم بساق، محمد حیدری مصر، رمضای علیپور، نجات دهلی و علی شریفی. یادآوری کنیم که جمهوری اسلامی از مدتهای قبل برای تعدادی از این کارگران پرونده سازی کرده و آنها را به جرم دفاع از حقوق کارگران محاکمه کرده است.

امروز خانواده های کارگران نیز دست به ابتکار بسیار جالبی زدند و بدنبال تشکیل سندیکا، دهها نفر از آنان در محلی در نزدیک کارخانه حضور یافتند و دو هزار کارگر حاضر در کارخانه به آنها ملحق شدند و دسته جمعی دست به راهپیمائی زدند و شعار دادند: کارگر هفت تپه ایم گرسنه ایم گرسنه ایم، معیشت زندگی حق مسلم ماست، این بچه گرسنه وعده سرش نمیشه. کارگران بطرف بازارچه هفت تپه راهپیمائی کردند و در ساعت ده و نیم صبح با رسیدن به پایگاه نظامی هفت تپه به راهپیمائی خود پایان دادند. کارگران اعلام کردند چنانچه به خواستهای آنها پاسخ داده نشود فردا نیز دست به تجمع اعتراضی خواهند زد. کارگران پنج ماه حقوق طلبکارند.

ما تشکیل سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه را به کارگران هفت تپه تبریک میگوئیم و برای آنها آرزوی موفقیت میکنیم. حضور متحد و قدرتمند توده وسیع کارگران در اعتراضات، به کارگران امکان داد که سندیکای خود را تشکیل دهند و شرط موفقیت سندیکا نیز اتکا بر توده کارگران و مجمع عمومی توده کارگران است. حزب کارگران سراسر کشور، دانشجویان و همه مردم آزادیخواه و بویژه جوانان و مردم شوش را به حمایت فعال و همه جانبه از کارگران نیشکر هفت تپه فرامیخواند.

زنده باد اتحاد و همبستگی کارگران نیشکر هفت تپه

حزب کمونیست کارگری ایران
١٦ ژوئن ٢٠٠٨، ٢٧ خرداد ١٣٨٧

No comments: