Tuesday, June 17, 2008

دو نفر از رهبران كارگري از زندان آزاد شدند

آزادی جوانمیر مرادی و طه آزادی يك پيروزي براي طبقه كارگر و جنبش انقلابي در ايران است
طبق خبري كه در سايت اتحاديه آزاد كارگران ايران درج شده است روز 27- خرداد- 1387 جوانمیر مرادی و طه آزادی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران پس از 47 روز بازداشت با قرار وثیقه 10 میلیون تومانی از زندان آزاد شدند. جوانمیر مرادی و طه آزادی به جرم تلاش براي برگزاري مراسم اول مه درروز جهاني كارگر 12 ارديبهشت در عسلویه توسط نیروهای انتظامی بازداشت شدند. آنها در اين مدت در اداره اطلاعات عسلویه و اداره اطلاعات و زندان مرکزی بوشهر زنداني شدند. اين فعالين كارگري در طول دوره بازداشت خود زیر شدید ترین فشارهای جسمي و روحي قرار گرفتند. استخوانهای قفسه سینه جوانمیر مرادی و یکی از دندانهای طه آزادی در نتیجه ضربات و شكنجه در زندان دچار آسیبهای جدی شده اند. اتهامات وارده به اين رهبران كارگري مثل بازداشتهاي قبلي در جهت ساكت كردن كارگران و مردم معترض ايران بوده است.
اكنون كارگران ومردم ايران بيش از هميشه با ترفندهاي رژيم اسلامي آشنا هستند و ميدانند به محض اينكه فعالين عرصه هاي مختلف تلاش براي بهبود زندگي خود و مردم را آغاز ميكنند با سياست سركوب و پرونده سازي وزارت اطلاعات و امنيت رژيم اسلامي مواجه ميشوند. اما در مقابل اين سركوبگريها كارگران و مردم ايران ياد گرفته اند كه بايد كارگران و مردم آزاديخواه دنيا را مورد خطاب قرار داد و از آنها كمك خواست. اتحاديه آزاد كارگران ايران هم همين كار را كرد. اين اتحاديه و ديگر احزاب و تشكلهاي كارگري خطاب به اتحاديه هاي كارگري جهان و مردم مترقي دنيا خواستند كه اين اقدام رژيم اسلامي را محكوم و خواهان آزادي اين كارگران شوند. فشارهاي بين المللي و تلاش فعالين و تشكلهاي كارگري در ايران نهايتا رژيم اسلامي را ناچار به آزادي اين دو رهبر كارگري كرد.
اما وثيقه 10 ميليون توماني براي اين كارگران به معناي ادامه فشار بر آنها و ديگر فعالين كارگري است. اين اقدام ضدكارگري رژيم اسلامي را بايد محكوم كرد. برگزاري مراسم روز جهاني كارگر حق همه كارگران و مردم است. كساني كه اين فعالين كارگري را دستگير، محاكمه، شكنجه و ناچار به پرداخت وثيقه كرده اند به عنوان مجرمين و جانياني كه حقوق فردي و جمعي اين رهبران كارگري را نقض كرده اند بايد به محاكمه كشيده شوند.
آزادي اين رهبران كارگري يك پيروزي مهم براي طبقه كارگر و جنبش انقلابي مردم ايران است و به اين مناسبت به آنها، به خانواده هاي آنها و به اتحاديه آزاد كارگران ايران و همه كارگران و مردم آزاديخواه صميمانه تبريك ميگويم. براي آزادي همه زندانيان سياسي بايد تلاشمان را ادامه بدهيم. اما اين پيروزي را بايد جشن گرفت بايد تلاش كرد دوره سخت و شكنجه هاي زندان را با اين پيروزي پشت سر گذاشت.
زنده باد همبستگي كارگران و مردم آزاديخواه، زنده باد جوانمير مرادي و طه آزادي
محمد آسنگران
28 خرداد 1387- 17 يوني 2008

No comments: