Tuesday, June 17, 2008

واحد سیدنی اتحادیه کشتیرانی استرالیا خواستار آزادی فوری جوانمیر مرادی، طاها آزادی و منصور اسانلو شد!

دبیر اتحادیه کشتیرانی استرالیا واحد سیدنی با ارسال نامه ای به مقامات جمهوری اسلامی نسبت به دستگیری و بازداشت فعالین کارگری در جریان برگزاری اول مه اعتراض کرد۔ این اتحادیه در نامه خود به احمدی نژاد٬ محمود هاشمی شاهرودی و سفیر رژیم در استرالیا٬ محمود موحدی٬ خواستار آزادی فوری جوانمیر مرادی، طاها آزادی و منصور اسانلو٬ توقف فوری تعقیب و دستگیری فعالین کارگری و همچنین برسمیت شناختن حقوق پایه کارگران ایران شد۔

متن کامل این نامه که از سوی کمیته همبستگی بین المللی کارگری حزب کمونیست کارگری ایران واحد استرالیا ترجمه شده است به قرار زیر است:


۲۲مه ۲۰۰۸

آیت الله خامنه ای
دفتر رهبری

محمود احمدی نژاد
رئیس جمهور
جمهوری اسلامی ایران

آیت الله محمود هاشمی شاهرودی
رئیس قوه قضائیه

آقای محمود موحدی
سفیر جمهوری اسلامی ایران در استرالیا

عالیجنابان

درخواست از شما برای اقدام عاجل

من از طرف بیشتر از 2000 عضو واحد سیدنی اتحادیه کشتیرانی استرالیا برایتان می نویسم تا نگرانی عمیق ما را نسبت به سلامت و سرگذشت آقای جوانمیر مرادی و طاها آزادی که در اول ماه می دستگیر شده و هنوز در زندان بسر می برند٬ ابراز داریم۔ موضوعی که از نظر ما یک یورش توجیه ناپذیر به تمام کارگران ایران در اول ماه است۔

ما همینطور مایلیم که نگرانی خود را نسبت به ضبط عینک و داروی آقای مرادی که با مصوبات بین المللی و حقوق اولیه انسان مغایرت دارد، ابراز داریم۔

اول ماه می روزی است که در سراسر دنیا جشن گرفته می شود و در بسیاری از کشورها روز تعطیل عمومی است. روز اول ماه می روز جشن و تبلیغ برای صلح، همبستگی و حقوق کارگران در سراسر دنیا است. اول ماه می روز درگیری و خشونت نیست.

ما خواهان:

- آزادی فوری فعالین کارگری جوانمیر مرادی، طاها آزادی و منصور اسانلو هستیم.
- توقف فوری تعقیب و دستگیری فعالین کارگری در ایران هستیم
- اجرای فوری حق برسمیت شناحته شده بین المللی کارگران برای اعتصاب، گردهمایی و حق تشکل و احیای حق انسانی کارگران در ایران هستیم

ارادتمند شما

وارن اسمیت
اتحادیه کشتیرانی استرالیا
واحد سیدنی


تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
۱۵ ژوئن ۲۰۰۸

No comments: