Tuesday, June 17, 2008

جوانمیر مرادی و طاها آزادی آزاد شدند

امروز ۲٧ خردادماه طبق خبری که اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر کرده است، جوانمیر مرادی و طاها آزادی از فعالین کارگری و از فعالین اتحادیه آزاد کارگران ایران پس از ٤٧ روز بازداشت و با وثیقه ١٠ میلیون تومانی آزاد شدند.

جوانمیر و طاها روز اول ماه مه در عسلویه به جرم برگزاری اول مه دستگیر شدند، در اطلاعات عسلویه، اداره اطلاعات و زندان بوشهر محبوس شدند، مورد شکنجه و توهین و تهدید و بیحرمتی قرار گرفتند و طبق گزارش اتحادیه آزاد کارگران، اتهامات مختلفی از جمله "فعالیت تبلیغاتی علیه نظام از طریق عضویت در اتحادیه آزاد کارگران ایران، جمع آوری امضا برای افزایش دستمزدها، نوشتن مطلب در بولتن شورا و پخش آن در مراکز کارگری" به آنان نسبت داده شد. قفسه سینه جوانمیر زیر شکنجه دچار آسیب های جدید شده و یک دندان طاها آزادی نیز شکسته است. جمهوری اسلامی از تحویل داروهای جوانمیر به او در طول دوره بازداشتش نیز خودداری کرد و حتی فوزیه خالصی همسر او را که با روحیه ای رزمنده برای آزادی جوانمیر، ملاقات با او و تحویل داروهای او تلاش میکرد، مورد انواع توهین و بیحرمتی قرار داد.

حزب کمونیست کارگری شکنجه و تهدید و وثیقه برای جوانمیر مرادی و طاها آزادی را شدیدا محکوم میکند و آزادی آنها را به اتحادیه آزاد کارگران ایران، به کارگران و مردم شریف و آزادیخواه و به ویژه به خانواده عزیز آنها و فوزیه خالصی همسر جوانمیر صمیمانه تبریک میگوید. فعالین کارگری و کلیه زندانیان سیاسی باید آزاد شوند و وثیقه های سنگینی که علیه فعالین کارگری در شهرهای مختلف، علیه دانشجویان و معلمان و فعالین حقوق زن تعیین شده است باید تماما ملغی شود.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲٧ خرداد ١٣٨٧، ١٦ ژوئن ۲٠٠٨

No comments: