Thursday, July 31, 2008

تجمع اعتراض آمیز معلمان حق التدریسی درمقابل مجلس

براساس اخبار رسیده، جمعی از معلمان حق التدریسی و مربیان پیش دبستانی و مهدهای کودک که از اکثر نقاط کشور از جمله لرستان، اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد و همدان به تهران رفته بودند در اعتراض به ناروشنی وضعیت استخدامی، میزان حقوقها و سختی شرایط کار، در برابر مجلس اسلامی دست به تجمع اعتراضی زدند.

معلمان معترض میگفتند: با وجود سوابق بالای هفت سال خدمت هنوز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار نگرفته ایم. همچنین آنها به پایین بودن حقوقهایشان اعتراض داشتند. معلمان حق التدریسی همچنین خواستار استخدام رسمی در آموزش و پرورش هستند، اما علیرغم وعده وعیدهایی که تا کنون به آنها داده شده هیچ اقدامی در این باره صورت نگرفته است. در اینباره معلمان میگفتند: "پیشتر قرار بود معلمینی که دارای پنج سال سابقه حق التدریسی هستند به استخدام رسمی آموزش و پرورش در آیند ولی با پیگیری های بعدی، جوابی که شنیدیم این بود که "بودجه نداریم".

لازم به یادآوری است معلمان حق التدریسی تا کنون بارها دست به تجمعات اعتراضی زده اند و خواهان رسیدگی به خواسته های خود شده اند.

حزب کمونیست کارگری از اعتراض و خواست های برحق معلمان حق التدریسی قاطعانه دفاع میکند و معلمان سراسر کشور و مردم را به همبستگی با آنها فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران
٩ مرداد ۱۳۸۷، ٣٠ ژوئيه ۲۰۰۸

No comments: