Sunday, July 27, 2008

كارگران لاستیك البرز اقدام به آتش زدن لاستیك كردند

در ادامه اعتصاب كارگران لاستیك البرز، اتحادیه آزاد كارگران ایران، امروز با انتشار اطلاعیه ای، از یازدهمین روز اعتصاب این كارگران خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: "كارگران لاستیك البرز در یازدهمین روز اعتصاب و در اعتراض به عدم توجه كارفرما و دولت به خواسته هایشان، اقدام به آتش زدن لاستیك در محل كارخانه نموده و در مقابل درب دژبانی در درون كارخانه تجمع كردند.

كارگران لاستیك البرز سه ماه است دستمزد و بن كارگری سال هشتاد و شش به بعد را دریافت نکرده اند.

لازم به یادآوری است كه سابقه اعتصاب این دوره كارگران لاستیك البرز (كیان تایر سابق) به اواخر سال گذشته بر می گردد كه كارگران در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدهای خود دست به اعتراض و اعتصاب بزرگی زدند و برای جلب توجه مردم اقدام به بستن جاده و آتش زدن لاستیك کردند. اعتراض قدرتمند کارگران طبق معمول با سرکوب تند آنها توسط جمهوری اسلامی مواجه شد. سرکوبگران به کارخانه حمله کردند و صدها كارگر اعتصابی را دستگیر كردند که پس از چندروز مجبور به آزادی آنها شدند.

حزب كمونیست كارگری اعتراض كارگران لاستیك البرز را شایسته حمایت بی دریغ می داند و كارگران، زنان، جوانان و همه مردم شریف و آزادیخواه را به حمایت از اعتراض آنها فرا می خواند. عدم پرداخت دستمزد كارگران یک جنایت و یک دزدی آشكار است.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٢ ژوئیه ٢٠٠٨، ١ مردادماه ١٣٨٧

No comments: