Sunday, July 27, 2008

اعتراض كارگران نیرو رخش و شركت كشت و صنعت رضوی به دستمزدهای پرداخت نشده

نیرو رخش سنندج
بنابه خبری كه اتحادیه آزاد كارگران ایران منتشر کرده است، كارگران كارخانه نیرو رخش سنندج روز پنجشنبه ٢٧ تیرماه در اعتراض به بالا نرفتن دستمزدها و نحوه تنظیم دستمزدها، دست به اعتراض زدند. بنابر این خبر، كارگران حاضر به امضای قراردادهای كار نشده اند؛ چرا كه در سالهای گذشته، بر اساس روال رایج هر ساله در تنظیم قراردادها، دستمزد كارگران ١۵ هزار تومان بیشتر از حداقل دستمزد مصوب شورایعالی كار تعیین می شد، اما امسال كارفرما سعی دارد قراردادهای جدید را تنها بر مبنای دستمزدهای شورایعالی كار تنظیم كند. جعفر عظیم زاده گفته است كارگران قبلا اعلام كرده بودند كه روز پنجشنبه دست به اعتصاب خواهند زد و بعد از چند ساعت اعتصاب را متوقف كردند تا شاید از طریق مذاكره بتوانند به راه حلی برسند.
بنا به خبر دیگری كه از اعتصاب كارگران نیرو رخش به حزب كمونیست كارگری رسیده است، كارگران نیرو رخش چهار ماه دستمزد طلبكارند و در اعتراض به این امر روز ٢٩ تیرماه به اداره كار مراجعه كرده و مسئولین قول دادند كه روز ٣٠ تیرماه، پول به حسابشان واریز خواهد شد. كارگران با این قول كه پول به حسابشان واریز میشود به سر كار رفتند؛ اما گفته اند كه اگر پول واریز نشود مجددا اعتصاب را شروع خواهند كرد.

شركت كشت و صنعت دهكده رضوی
بنا به خبری ٦٠٠ كارگر شركت كشت و صنعت دهكده رضوی از استان خراسان شمالی، بدلیل عدم پرداخت سه ماه دستمزد و محرومیت از مزایا و عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل دست به اعتراض زدند.

حزب كمونیست كارگری از اعتراض كارگران نیرو رخش سنندج و كارگران كشت و صنعت دهكده رضوی قاطعانه حمایت می كند و همه كارگران و مردم آزاده را به حمایت بیدریغ از اعتراض بر حق كارگران این مراكز فرا می خواند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢١ ژوئیه ٢٠٠٨، ٣١ تیرماه ١٣٨٧

No comments: