Tuesday, July 29, 2008

كارگران لاستیك البرز تهدید به تجمع اعتراضی کردند

در ادامه اعتراض ادامه دار كارگران لاستیك البرز، اتحادیه آزاد كارگران ایران امروز ٧ مردادماه ٨٧ طی اطلاعیه ای از التیماتوم این كارگران مبنی بر تجمع در مقابل نهاد ریاست جمهوری اسلامی خبر داد. در این اطلاعیه آمده است كه كارگران این کارخانه طی نامه ای، كه آنرا بصورت طومار در آورده اند و به امضای كارگران رسیده است، اعلام كرده اند كه در صورت عدم رسیدگی به مطالباتشان، همراه با خانواده هایشان در مقابل ریاست جمهوری دست به تجمع خواهند زد. مطالبات كارگران شامل دریافت تمامی دستمزدهای معوقه، دریافت بن كارگری سال ٨٦، تأمین مواد اولیه برای كار و پایان دادن به بحران نبود مواد اولیه، دریافت تمامی پولهایی كه ٧٠٠ نفر از كارگران تحت عنوان صندوق مالی با دستمزد خود آنرا تأمین كرده اند و هم اكنون در اختیار كارفرماست، دریافت لباس و كفش كار، برقراری سهمیه برنج و مرغ سالیانه كه قطع شده است، می باشد. به گفته این اطلاعیه، طومار اعتراضی كارگران امروز به ریاست جمهوری تحویل داده شد و قرار است رونوشتی از آن به ارگانهای مختلف دولتی نیز ارسال شود.

این چندمین اعتراض كارگران شركت لاستیك البرز (كیان تایر سابق) از زمستان سال قبل تا کنون است. در اوایل سال جاری، اعتراض كارگران با سركوب تند رژیم اسلامی مواجه شد و صدها كارگر اعتصابی دستگیر شدند كه رژیم پس از چند روز مجبور به آزادی آنها شد.

حزب كمونیست كارگری از اعتراض كارگران لاستیك البرز قاطعانه حمایت می كند و آنها را به تصمیم گیری جمعی در مجمع عمومی خود فرامیخواند. تلاش کارگران به شرکت خانواده ها در تجمع اعتراضی آنها یک اقدام اساسی است. حزب کلیه خانواده های کارگران را به شرکت در تجمعات و تصمیم گیریهای کارگران فرامیخواند. حزب همچنین کارگران مراکز مختلف و همه مردم آزادیخواه را به حمایت از اعتراض کارگران لاستیک البرز و درمقابل حکومت کثیف و جنایتکار جمهوری اسلامی فرا می خواند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٨ ژوئیه ٢٠٠٨، ٧ مردادماه ١٣٨٧

No comments: