Thursday, July 31, 2008

اعتصاب کارگران کارخانه پرریس با موفقیت به پایان رسید

امروز مورخه 8/5/1387 کارگران پرریس در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهایشان از ساعت 30/9 صبح دست به اعتصاب زدند.
بدنبال این اعتصاب کارفرما با دستپاچگی به تهدید کارگران پرداخت و اعلام نمود در صورت تداوم اعتصاب از نیروهای امنیتی برای پایان دادن به اعتصاب استفاده خواهد کرد. اما کارگران مرعوب تهدیدهای کارفرما نشدند و متحدانه اعلام کردند تا دستیابی به مطالباتشان دست از اعتصاب بر نخواهند داشت.
کارفرما با مشاهده این وضعیت ناچار شد از موضع خود عقب نشینی کرده و به مذاکره با کارگران بپردازد. در این مذاکره کارگران با تحمیل پرداخت فی البداهه بخشی از مطالباتشان به کارفرما و تعهد وی مبنی بر آورده کردن تمامی خواستهای شان تا پایان مرداد ماه در ساعت 14 ظهر دست از اعتصاب کشیده و بر سر کارهایشان باز گشتند.
بر اساس این توافق کارگران امروز مبلغ 120 هزار تومان بن کارگری خود را نقدا دریافت کردند و قرار شد روز پنج شنبه مورخه 10/5/87 کارفرما حق سنوات سال 86 (به دلیل تعطیلی فردا) کارگران را نیز پرداخت کند. در رابطه با دو ماه دستمزد معوقه کارگران نیز کارفرما متعهد گردید پنج شنبه آینده دستمزد یکماه آنان را پرداخت و در آخر مرداد ماه، یکماه دیگر از مطالبات باقی مانده این کارگران را به همراه دستمزد مرداد ماه آنان تصفیه نماید.
از طرف دیگر بدنبال اخراج سه نفر از کارگران این کارخانه به نامهای طیب چتانی، فرزاد زند سلیمی و فخرالدین زند کریمی این کارگران به اداره کار سنندج شکایت کردند و امروز هیئت سازش در اداره کار برای رسیدگی به شکایت این کارگران از کارفرما تشکیل شد که به علت عدم حصول توافق در این هیئت ما بین کارگران و کارفرما، مسئله به هیئت حل اختلاف ارجاع گردید و قرار شد این هیئت به شکایت این کارگران رسیدگی نماید. این کارگران خواهان بازگشت به کار هستند.
اتحادیه آزاد کارگران ایران موفقیت کارگران شرکت ریسندگی پرریس را در مقابل این کارفرما صمیمانه به این دوستان تبریک میگوید و از آنان میخواهد تا با تعمیق هر چه بیشتر اتحاد و همبستگی خود اجازه تعرضات بعدی را به کارفرما ندهند.

زنده باد همبستگی کارگری
اتحادیه آزاد کارگران ایران
8/5/1387
ایمیل:
k.ekhraji@gmail.com
فاکس: 02144514795

اخبار مرتبط: منتشره توسط اتحادیه آزاد کارگران ایران

No comments: