Thursday, July 10, 2008

گزارشی از ملاقات هيئت واحد حزب کمونيست کارگري ایران – شرق کانادا با مسئولين اتحاديه پست کانادا

در ٢٧ ژوئن ٢۰۰٨ هيئتي متشكل از محمد کاظمي٬ داوود آرام و فروغ ارغوان از طرف حزب کمونيست کارگري ایران ـ شرق كانادا با دو تن از مسئولين اتحاديه پست کانادا در اتاوا دنيز لملين٬ پرزيدنت اتحاديه پست و مارين پالاک٬ مسئول روابط بين المللي کارگري اين اتحاديه ملاقات کردند و در ارتباط با اتحاد بين المللي با کارگران ايران گفتگو داشتند۔

در این ملاقات اعضای هئیت به تفصیل در مورد چگونگی سر کار آمدن جمهوری اسلامی٬ کارنامه سرکوب و جنایت این رژیم و همچنین مبارزه و اعتراض کارگران و مردم بر علیه رژیم اسلامی صحبت کردند و به مطالبات چپ و رادیکال در مبارزات کارگران و مردم و نقش حزب و جنبش کمونیسم کارگری دررادیکالیزه کردن این جنبش اشاره کردند۔ در این بین اعضای هئیت از اهمیت حمايتهاي بين المللي کارگري از مبارزات کارگران و مردم ایران حرف زدند۔ گفته شد که نامه هاي حمايتي تاکنوني در تقويت مبارزات کارگران موثر بوده ولي بهيچوجه کافي نيست و اين حمايتها بايستي به سطح جديدي ارتقا پيدا کند و بر ضرورت خواست اخراج جمهوري اسلامي از سازمان جهاني کار تاکيد گرديد.
درپاسخ به اين خواست هيئت٬ مسئولين اتحاديه اظهار داشتند که آنها به حمايتهاي تاکنوني خود از کارگران و مردم ايران ادامه خواهند داد ولي تقاضاي اخراج جمهوري اسلامي از آي ال او توسط اتحاديه هاي کارگري در محدوده عمل اتحاديه ها نيست و اينکه اين خواست را خواست جديدي دانستند و گفته شد که مسئولين اتحاديه پست بايستي اين موضوع را با اعضاي خود به بحث و گفتگو بگذارند. در بحثی که در گرفت مسئولين اتحاديه پست معتقد بودند که اخراج جمهوري اسلامي از سازمان جهاني کار بايستي از طرف اتحاديه هاي کارگري ايران مطرح شود۔ درجواب گفته شد که در ايران تحت حاکميت جمهوري اسلامي اتحاديه٬ آزادي بيان و حق تشکل و اعتصاب وجود ندارد و هر زمان کارگر معترض خواهان حقوق خود ميشود٬ با زندان و شکنجه مواجه ميشود. اشاره شد که علي رغم نبودن حق تشکل و اعتصاب٬ کارگران و مردم ايران همواره به خيابانها آمده اند و براي حقوق برحق خود که توسط رژيم اسلامي پايمال و به گروگان گرفته ميشود٬ مبارزه مکنند٬ گفته شد که اگر طبقه کارگر ايران بعلت سرکوب و اختناق قادر به
تشکيل سازمانهاي کارگري نيست٬ اين وظيفه نيروهاي سياسي خارج از کشور منجمله حزب کمونيست کارگري ايران است که به نمايندگي از طرف طبقه کارگر ايران اين خواست را مطرح کند و پرچم اين کارزار را به اهتزاز در آورد. و ما گفتیم این دقیقا کاری است که ما بدان مشغول هستیم و تلاش می کنیم که خواست اخراج جمهوری اسلامی را با قدرت دنبال کنیم۔

مسئولين اتحاديه پست در پايان جلسه از ملاقات با هيئت اعزامي اظهار خوشحالي نموده٬ به موضع حزب کمونيست کارگري نسبت به اخراج جمهوري اسلامي سمپاتي نشان دادند و در نهايت خواهان استمرار اين روابط با هيئت شدند.
تشکیلات خارج کشورحزب كمونیست كارگری ایران ـ شرق كانادا
۵ ژوئیه ۲۰۰۸

No comments: