Sunday, July 27, 2008

22نفر از کارگران فرش نقشین سنندج از کار اخراج شدند

روز اول تیر ماه 22 نفر از کارگران فرش نقشین سنندج از کار خود اخراج و برای وصل به بیمه بیکاری به اداره کار سنندج معرفی شدند.
کارفرمای این کارخانه زمینه این اخراجها را قبل از نیمه اول تیر ماه فراهم کرده و به کارگران از نبود بازار فروش فرش و بحران در کارخانه صحبت کرده بود و بر این اساس تمامی کارگران را قبل از موعد مقرر همیشگی از 15 تا 31 تیر ماه به مرخصی تابستانی فرستاده و به آنان اعلام کرده بود پس از بازگشت از مرخصی، تعدادی از کارگران به بیمه بیکاری معرفی خواهند شد. کارفرمای این کارخانه برای تحمیق کارگران طی صحبتی با آنان بیمه بیکاری را حق کارگران دانسته و به آنها اعلام کرده است پس از پایان دوره بیمه بیکاری همه آنها را بر سر کارهایشان باز خواهد گرداند.
بر همین اساس وقتی کارگران روز اول مرداد ماه بر سر کارهای خود مراجعه کردند با لیست 22 نفره ای مواجه شدند که از ورود آنها به کارخانه ممانعت بعمل آمد. بدنبال این وضعیت و اعتراض کارگران، کارفرما طی نامه ای آنان را جهت وصل به بیمه بیکاری به اداره کار سنندج معرفی کرد و دیروز این کارگران به اداره کار مراجعه کردند.
برخی از این کارگران خواهان ابقا در کار خود هستند و این کشمکش در حال حاضر میان کارگران و کارفرما ادامه دارد. این کارگران همگی از 15 تا 22 سال سابقه کار در این کارخانه دارند.
لازم به یادآوری است بر اساس قوانین موجود، کارگران به ازای هر 5 سال سابقه یک سال بیمه بیکاری دریافت میکنند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران
2/5/1387
ایمیل:
k.ekhraji@gmail.com
فاکس: 02144514795

No comments: