Thursday, July 10, 2008

اعتصاب كارگران لوله سازی خوزستان توسط نیروی انتظامی سركوب شد

كارگران جاده اهواز ـ خرمشهر را به مدت ١ ساعت و نیم مسدود كردند
كارگران "فرنخ و مه نخ" قزوین بار دیگر دست به اعتصاب زدند


بر اساس گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، كارگران شركت لوله سازی خوزستان كه در هفت كیلومتری جاده اهواز ـ خرمشهر واقع شده است، صبح روز ١٩ تیرماه در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد و حقوق خود، جاده اهواز ـ خرمشهر را از ساعت ٩ صبح مسدود كردند كه با مداخله نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا) و همچنین وعده پرداخت دو ماه از مطالبات کارگران در ساعت ١٠ و نیم صبح پایان یافت. بنا بر همین خبر، كارگران قراردادی ٦ ماه حقوق و كارگران رسمی دو ماه حقوق معوقه از این شركت طلبكارند.

بنا به خبر دیگری نزدیك به ٨٠٠ نفر از كارگران كارخانه "فرنخ و مه نخ" قزوین بار دیگر دست از كار كشیدند و در اعتراض به عدم پرداخت عیدی و پاداش سال ٨٦ خود به یك اعتصاب دو روزه دست زدند. مدیریت بلافاصله پس از اعتصاب بخشی از بدهی كارگران مربوط به سال ٨٦ را پرداخت كرد. کارگران خواهان پرداخت فوری کلیه دستمزدهای معوقه خود میباشند. تعداد زیادی از كارگران این كارخانه دستمزد اردیبهشت به بعد خود را دریافت نكرده اند. كارگران گفته اند كه اعتصاب مجدد برای دریافت دستمزد و حقوق پرداخت نشده شان دور از انتظار نیست. لازم به یادآوری است كه كارگران كارخانه "فرنخ و مه نخ" قزوین تا بحال چندین بار در اعتراض به دستمزدهای پرداخت نشده خود دست به اعتصاب و اعتراض زده اند.

حزب كمونیست كارگری سرکوب کارگران لوله سازی و مداخله نیروهای انتظامی را شدیدا محکوم میکند و از خواستهای بحق کارگران لوله سازی اهواز و "فرنخ و مه نخ" قزوین قاطعانه حمایت می كند و همه كارگران و مردم را به حمایت بیدریغ از مطالبات و اعتراض این كارگران فرا می خواند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٩ ژوئیه ٢٠٠٨، ١٩ تیرماه ١٣٨٧

No comments: