Sunday, July 27, 2008

تنها نماینده باقی مانده کارگران کارخانجات نورد و پروفیل ساوه از کار خود اخراج شد

مسلم نبوی تنها نماینده باقی مانده کارگران کارخانجات نورد و پروفیل ساوه پس از اتمام م قراردادش در اول تیر ماه از کار خود اخراج شد. تا کنون و پس از اعتصاب کارگران این کارخانه در 12 اسفند سال 86 به استثنای یکی از نمایندگان کارگران این کارخانه که خود استعفا داده است، پنج نماینده دیگر کارگران کارخانجات نورد و پروفیل ساوه پس از اتمام قرارداد از کار خود اخراج شده اند. این نماینده ها منتخب مجمع عمومی کارگران کارخانجات نورد و پروفیل ساوه بودند که پس از اعتصاب 12 اسفند 86 به همراه حدود 60 کارگر دیگر از کار خود اخراج شدند.
لازم به یادآوری است پس از اخراج شاپور احسانی راد و جعفر پولادوند از نمایندگان کارگران کارخانجات نورد و پروفیل ساوه در اواخر بهمن سال 86 ، کارگران این کارخانه دست به اعتصاب زده و در همان ساعات اول اعتصاب کارفرما ناچار شد این دو نفر را بر سر کارهایشان باز گرداند.
کارگران کارخانجات نورد و پروفیل ساوه بار دیگر در 12 اسفند 86 نیز، در اعتراض به تعویق دستمزد و سایر بی حقوقی هایی که کارفرما بر آنان تحمیل کرده بود دست به اعتصاب زدند.
بدنبال این اعتصاب کارفرما در حضور نماینده اداره کار، فرمانداری ساوه و سایر نهادهای دولتی وعده داد کارگران شورای خود را بر پا کنند و ضمن توقف کامل اخراجها به تمامی مشکلات کارگران این کارخانه رسیدگی کند. اما وی به وعده خود عمل نکرد و در 27 و 29 اسفند 86، نصرالله صبوری ناظر انتخابات کارگری این کارخانه و آقایان شاپور احسانی راد و جعفر پولادوند را تمدید قرارداد نکرد و در اوایل سال جدید نیز دو تن دیگر از نمایندگان کارگران به نامهای اردشیر رضایی و مصیب ذاکری را از کار اخراج نمود.
این اخراجها هم اکنون نیز در کارخانه نورد و پروفیل ساوه ادامه دارد و کارفرما پس از اتمام قرارداد کارگرانی که در اعتصاب نقشی داشتند آنان را تمدید قرارداد نکرده و از کارشان اخراج میکند.
از سوی دیگر تعدادی از این کارگران و نمایندگان آنان بلافاصله پس از اخراج به اداره کار ساوه شکایت کردند اما اداره کار ساوه در حمایت از کارفرما در هر سه جلسه ای که تاکنون تشکیل داده، رای به اخراج این کارگران و نمایندگانشان داده است. با اینحال این کارگران، رای اداره کار ساوه را قبول نکرده و خواهان بازگشت بکار هستند. این کارگران تا 15 سال سابقه کار در این کارخانه دارند و تعدادی از این آنان بر اثر کار سنگین دچار لطمات جسمی شدیدی شده اند. شاپور احسانی راد از جمله نماینده این کارگران دچار دیسک کمر مهلکی شده است و قرار است بزودی تحت عمل جراحی قرار بگیرد.
اتحادیه آزاد کارگران ایران نسبت به اخراج کارگران معترض و نمایندگان و رهبران آنان که در سال جدید در تمامی کارخانجات رایج شده است ساکت نخواهد نشست و ضمن تلاش برای بازگرداندن آنان بر سر کارهایشان، مسئله گسترش بیش از پیش اخراج کارگران معترض و نمایندگان و رهبران آنان را در مجامع بین المللی کارگری مطرح خواهد نمود.
لازم به یادآوری است از اوایل سال جدید تا کنون تعدادی از اعضای فعال اتحادیه آزاد کارگران ایران در فازهای 9 و 10 عسلویه، کارخانجات نورد و پروفیل ساوه، کارخانه لوله و پوشش سلفچگان و شرکت ریسندگی پرریس از کار خود اخراج شده اند. اتحادیه آزاد کارگران ایران طی روزهای آتی ضمن انتشار اسامی اعضای خود که از کار اخراج شده اند، طی نامه ای به سازمانهای کارگری خواهان اعتراض این سازمانها به اخراج کارگران معترض، رهبران کارگری و اعضای خود خواهد شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران
2/5/1387
ایمیل:
k.ekhraji@gmail.com
فاکس: 02144514795

No comments: