Thursday, July 3, 2008

٤ کارگر دیگر قربانی ناامنی محیط كار شدند، اینها حوادث محیط کار نیستند، قتل محسوب میشوند

بنا به خبری كه اتحادیه آزاد كارگران ایران روز ٤ تیر در اختیار خبرگزاری ها قرار داده است، كارگری ٢٦ ساله به نام عبدالله، از اهالی پیرانشهر و شاغل در كوره پزخانه های ارومیه، هفته گذشته به دلیل سوختگی جان خود را از دست می دهد. وی كه سرگرم شستشوی لباس كار خود با بنزین بوده است، دچار آتش سوزی می شود و در نتیجه سوختگی جان خود را از دست می دهد. لازم به یادآوری است كه یكی از مطالبات كارگران كوره پزخانه های ارومیه در اعتراضات یكی دو هفته پیش آنها،ارتقاء امكانات بهداشتی و ایمنی در محل كار و اقامت آنها بود. بنا به گزارشات دیگر طی همین هفته دو كارگر ٢٠ و ٢١ ساله ساختمانی در مهرشهر کرج که اسامی شان اعلام نشده جان باختند. حسن خدارحمی، کارگر تصفیه خانه آب سقز، نیز در اثر ناامنی محیط کار در روزهای گذشته جان باخت.

این موارد تنها گوشه کوچکی از قربانیان محیط کار در ایران است. روزانه صدها نفر در این کشور بدلیل ناامنی محیط کار جان خود را از دست میدهند. محیط کار در ایران، جهنمی است که سودجوئی سرمایه داران و حکومت کثیف اسلامی بر روی همین زمین برای کارگران آفریده اند. اینها "حوادث محیط کار" نیستند که بتوان به آنها بی احتیاطی یا تصادف گفت. اینها را در جائی مثل ایران باید قتل عمد به حساب آورد. کارفرمایان و حکومت آنها، که هراعتراض کارگر به این شرایط جهنمی را با شلاق و گلوله پاسخ میدهد، مسئول مستقیم قربانی شدن کارگران هستند. همه این موارد قابل پیشگیری اند و بارها و بارها از جانب کارگران به کارفرماها و اداره کار هشدار داده شده است.

حزب کمونیست کارگری جان باختن عبداله و حسن خدارحمی و دو کارگر ساختمانی در کرج را صمیمانه به خانواده، دوستان و همكاران آنها تسلیت می گوید و خود را در غم آنها شریك می داند. سرنگونی جمهوری اسلامی پیش شرط بهبود محیط کار و ایمن شدن محیط کار است.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢۵ ژوئن ٢٠٠٨، ۵ تیرماه ١٣٨٧

No comments: