Wednesday, November 21, 2007

اخباری از اعتراضات كارگری در چند روز گذشته

اعتراض كارگران به عدم پرداخت دستمزدها و بیكارسازی و اخراج

عسلویه: اعتراض كارگران فاز ٩ و ١٠ عسلویه
بنا به خبری كه به حزب رسیده، كارگران فاز ٩ و ١٠ عسلویه در اعتراض به ٤ ماه دستمزد پرداخت نشده خود، روز ١٩ آبان دست به اعتصاب زده و خواهان پرداخت كلیه حقوق و مزایای معوقه خود شدند. كارگران اعلام كرده‌اند كه اگر حقوق معوقه ٤ ماه گذشته آنها پرداخت نشود به اعتراض خود ادامه خواهند داد. كارفرما برای جلوگیری از گسترش این اعتراض به بخشهای دیگر، بخشی از حقوق معوقه كارگران را پرداخت كرد.

شفت: تجمع اعتراضی كارگران شركت تعاونی جنگل "امامزاده ابراهیم" در مقابل فرمانداری
كارگران شركت تعاونی جنگل "امامزاده ابراهیم" روز ٢٠ آبان در مقابل فرمانداری شهرستان شفت در استان گیلان در اعتراض به عدم دریافت حقوق و مزایای معوقه و همچنین پرداخت حق بیمه خود تجمع كرده و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

دیواندره: تجمع اعتراضی كارگران و رانندگان سد "سیاه زاغ" در مقابل در شركت
بنابر اخبار منتشر شده، كارگران و رانندگان سد "سیاه زاغ" در نزدیكی شهرستان دیواندره استان كردستان روز ٢٠ آبان ماه در اعتراض به عدم دریافت دستمزدهای خود دست از كار كشیده و در مقابل دفتر این شركت تجمع كرده و خواستار رسیدگی به مشكلات خود شدند.

دشت آزادگان: تجمع بیكاران در اعتراض به بیكاری
بنابه اخبار رسیده، تعدادی از بیكاران استان خوزستان روز ٢٢ آبان در اطراف میدان نفتی آزادگان در اعتراض به بیكاری دست به تجمع زدند و خواهان کار شدند.

بردسیر كرمان: تجمع كارگران كارخانه قند در مقابل استانداری
كارگران كارخانه قند بردسیر كرمان روز ٢٣ آبان ماه در اعتراض به تعویق در پرداخت حقوق و مزایای خود در مقابل استانداری كرمان دست به تجمع زده و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. این كارخانه ٦ ماه است كه حقوق و مزایای كارگران را پرداخت نكرده است. كارگران بعد از اینكه فرماندار قول رسیدگی به مطالباتشان را داد به تجمع خود خاتمه دادند اما آلتیماتوم دادند كه اگر به خواسته هایشان رسیدگی نشود، مجددا دیگر دست به تجمع خواهند زد.


حزب کمونیست کارگری ایران
٢٦ آبان ١٣٨٦ - ١٧ نوامبر ٢٠٠٧

No comments: