Wednesday, November 21, 2007

فعالين كارگري نيشكر هفت تپه بايد فورا آزاد شوند

اطلاعيه شماره ٢١

همانگونه كه قبلا به اطلاع رسانديم دوتن از فعالين كارگران نيشكر هفت تپه قربان علي پور و محمد حيدري مصر در روزهاي ١٤ و ١٦ آبان توسط مامورين وزارت اطلاعات رژيم دستگير شدند و كارگران اعلام كردند كه اگر اين دو فورا آزاد نشوند دست به اعتصاب خواهند زد. با اعتصاب كارگران شيفت صبح در روز ١٦ آبان، محمد حيدري مصر در همين تاريخ هنگام شب آزاد شد. گزارش دريافتي ما حاكي از اين است كه مامورين اطلاعات صبح روز پنجشنبه ١٧ آبان دوباره او را بازداشت کردند. صبح اين روز هنگاميکه کارگران ديدند قربان عليپور هنوز در بازداشت است و محمد حيدري مصر نيز دوباره دستگير شده است. نمايندگان خود را براي مذاکره سراغ مديريت فرستادند. بعد از مذاکره با مديريت و مسئول حراست و مقامات مسئول ديگر به کارگران قول داده شد که تا ظهر اين روز دو همکار آنها را از زندان آزاد کنند. اما در بعد از ظهر پنجشنبه کارگران مطلع شدند که گفته شده است که قربان علي عليپور و محمد حيدري مصر هر يک با قيد وثيقه ٥٠ ميليون تومان از زندان آزاد خواهند شد. کارگران خشمگين در مقابل اين تصميم اعلام داشتند که براي آزادي اين دو همکار خود دست به هر تلاشي خواهند زد. در همين رابطه يکي از کارگران نيشکر هفته تپه در گفتگويي با برنامه کارگران و يک دنياي بهتر در تلويزيون کانال جديد٬ از همه کارگران٬ دانشجويان٬ معلمان و سازمانهاي جهاني خواستار حمايت و پشتيباني از خواست ها و مبارزات کارگران نيشکر هفت تپه شد. او گفت که ما کارگران چيزي جز خواستهاي برحق خود٬ حق تشکل٬ حق تجمع و برپايي منظم مجمع عمومي و يک زندگي بهتر نخواسته ايم. اينها خواستهاي همه کارگران در ايران است و ميخواهيم که از ما حمايت شود.

اکنون شرکت نيشکر هفت تپه در فضايي از اعتراض و التهاب بسر ميبرد. کارگران خواهان آزادي فوري همکارانشان هستند و رژيم با گذاشتن شرط وثيقه براي آزادي آنها چماق سرکوب را روي سر اين کارگران قرار داده است. گذاشتن شرط وثيقه براي آزادي کارگران و تشکيل پرونده براي آنان يعني تهديد دائم کارگران به زندان و دستگيري و ايجاد رعب و وحشت در ميان کارگران. با اين کار رژيم مرتبا کارگران را تحت پيگرد قرار ميدهد٬ به دادگاه احضار ميکند و ميکوشد بطور فرساينده مبارزات کارگران را عقب براند و صف متحد آنان را در هم شکند.

بايد در مقابل اين توطئه ايستاد. اکنون که کارگران نيشکر هفت تپه متحد و مصمم به ادامه اعتراضشان هستند٬ اکنون که نزديک به دوهزار و پانصد کارگر اين کارخانه امضا جمع کرده اند تا سنديکاي خود را تشکيل دهند و اعلام کرده اند که هر هفته جمع خواهند شد و مجمع عمومي خود را تشکيل خواهند داد٬ و خواست تشکيل سنديکا خواست همه کارگران در اين شرکت است٬ بايد با اتکا به اين اتحاد همبستگي در مقابل تعيين وثيقه براي آزادي قربان عليپور و محمد حيدري متحدانه بايستند و آزادي بدون قيد و شرط آنها را به دولت تحميل کنند. براي اين کار تنها با اعتصابي قدرتمند است که کارگران خواهند توانست اين توطئه را خنثي کنند. مبارزه متحدانه براي آزادي بدون قيد و شرط اين کارگران يک گام مهم براي متحد ماندن صفوف کارگران نيشکر هفت تپه و تثبيت تشکل خود به دولت است. كارگران زنداني بايد بدون قيد و شرط آزاد شوند.


مرگ بر جمهوري اسلامي
زنده باد اتحاد كارگري
آزادي برابري حكومت كارگري
حزب كمونيست كارگري ايران
١٨ آبان ١٣٨٦ – ٩ نوامبر ٢٠٠٧

No comments: