Wednesday, November 21, 2007

احضار و دستگیری کارگران نیشکر هفت تپه ادامه دارد، دست زدن به اعتصاب و تجمع تنها راه مقابل کارگران است

اطلاعيه شماره ٢٤

بنا به گزارشی که به حزب رسیده است، اداره اطلاعات شهر شوش همچنان به احضار و دستگیری کارگران هفت تپه ادامه میدهد. روز یکشنبه ٢٧ آبانماه دو نفر از نمایندگان کارگران نیشکر بنام رحیم بساک و جلیل احمدی به ستاد خبری اداره اطلاعات احضار و بازداشت شدند. هفته گذشته نیز قربان علیپور و محمد حیدری مصر یک هفته در بازداشت بودند و هرکدام با قرار وثیقه ١٠ میلیون تومانی آزاد شدند.

حزب کمونیست کارگری دستگیری و پرونده سازی علیه کارگران حق طلب نیشکر هفت تپه را شدیدا محکوم میکند و از کارگران میخواهد متحد و یکپارچه به مقابله با آن برخیزند. رژیم بدنبال اعتصاب موفق کارگران نیشکر، مشغول جنگ فرسایشی با کارگران شده است. رژیم قصد دارد با تداوم بازداشت و پرونده سازی علیه کارگران، مانع فعالیت طیفی از رهبران و فعالین کارگری نیشکر شود، جلو تحرک کارگران برای متشکل شدن را بگیرد و کارگران را برای سازماندهی اعتصابات قدرتمند برای یک دوره ناتوان کند. تنها راه درمقابل کارگران تسلیم نشدن به این توطئه ها، کوتاه نیامدن درمورد وثیقه و پرونده سازی، و دست زدن به اعتصاب و تجمع اعتراضی است. ما قبلا نیز درمورد ضرورت مقابله فوری و قدرتمند درمقابل بازداشت و وثیقه گرفتن از کارگران هشدار دادیم و بار دیگر بر این نکته تاکید میکنیم که کارگران هفت تپه نباید اجازه دهند اداره اطلاعات رفقای دیگرشان را احضار و دستگیر کند و طلب وثیقه کند. کارگران نشان داده اند که با قدرت اعتصاب و تجمع خود میتوانند رژیم را به عقب برانند و این حربه موثر کارگران درمقابل این دست درازی ها است.

احضار و دستگیری کارگران نیشکر هفت تپه باید متوقف شود. پرونده سازی و وثیقه گرفتن از کارگران باید پایان یابد و همه پرونده های تاکنونی بدور ریخته شود. حزب از خانواده کارگران میخواهد که در کنار کارگران نیشکر به یک مبارزه متحد و یکپارچه و قدرتمند دست بزنند و وزارت اطلاعات را سر جای خود بنشانند. حزب از کارگران همه مراکز کارگری در سراسر کشور و دانشجویان دانشگاههای مختلف میخواهد قاطعانه با کارگران هفت تپه اعلام همبستگی کنند و جمهوری اسلامی را بخاطر اقدامات سرکوبگرانه اش محکوم کنند.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب كمونيست كارگری ايران
٢٨ آبان ١٣٨٦ – ١٩ نوامبر ٢٠٠٧

No comments: