Wednesday, November 21, 2007

محمد حیدری مصر کارگر زندانی نیشکر هفت تپه با وثیقه آزاد شد

اطلاعيه شماره ٢٣

امروز ٢٢ آبان حدود ساعت سه عصر محمد حیدری مصر کارگر زندانی نیشکر هفت تپه با وثيقه ١٠ میلیون تومانی آزاد شد. قول آزادی قربان عليپور نیز برای فردا چهارشنبه با همین مقدار وثیقه داده شده است.

قبلا به اطلاع رسانده بودیم که جمهوری اسلامی برای آزادی این دو کارگر زندانی، وثیقه ٥٠ میلیون تومانی صادر کرده بود اما کارگران زیر بار نرفتند و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط رفقای خود شدند. کارگران همچنین اعلام کرده بودند که اگر رفقایشان تا دو سه روز آینده آزاد نشوند مجددا اعتصاب را شروع خواهند کرد. وزارت اطلاعات وثیقه را از ٥٠ میلیون تومان به ١٠ میلیون تومان کاهش داد و با گذاشتن وثیقه امروز محمد حیدری مصر آزاد شد.

حزب کمونیست کارگری همه کارگران، معلمان، دانشجویان و سایر مردم حق طلب و آزادیخواه را فرامیخواند که زیر بار وثیقه و ضمانت برای آزادی همکاران و همسنگران خود نروند و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط آنها و کلیه زندانیان سیاسی شوند. قبول وثيقه یعنی قبول جرم. وثیقه مقدمه محکومیت زندانی است. سپردن وثیقه و ضمانت مقدمه به بند کشیدن بیشتر و محکومیت های بعدی است. مقدمه شکست اعتراض و اعتصاب است. این توطئه ها را باید در همه حرکت های اعتراضی، با هوشیاری و با قاطعیت در هم شکست.


آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب كمونيست كارگری ايران
٢٢ آبان ١٣٨٦ – ١٣ نوامبر ٢٠٠٧

No comments: