Wednesday, November 7, 2007

بدنبال دستگیری قربان علیپورکارگران هفت تپه تهدید به اعتصاب کردند

اطلاعيه شماره ١٩

بنابه گزارشات رسیده غروب روز ١٤ آبانماه قربان علیپور یکی از فعالین نیشکر هفت تپه توسط وزارت اطلاعات ربوده شد و به نقطه نامعلومی انتقال یافت. کارگران نیشکر اعلام کردند که چنانچه همکارشان تا سه شنبه شب آزاد نشود از صبح چهارشنبه دست به اعتصاب خواهند زد و تا آزادی او و تا زمانی که به تهدید کارگران و دستگیری آنها پایان داده نشود به اعتصاب ادامه خواهند داد.

وزارت اطلاعات قبلا نیز یکی دیگر از فعالین نیشکر بنام فریدون نیکوفر را دستگیر کرد که با التیماتوم کارگران مجبور به آزادی فوری او شد. کارگران هفت تپه بخوبی واقفند که درمقابل دستگیری همکاران خود بعنوان یک اتفاق بسیار مهم بلافاصله دست به عکس العمل بزنند. این موثرترین راه مقابله با توطئه های وزارت اطلاعات است. مبارزه کارگران نیشکر هفت تپه الگوی روشنی مقابل کارگران در سراسر کشور قرار داده است.

کارگران نیشکر قبلا در بیانیه شش ماده ای خود اعلام کرده بودند که مجمع عمومی خود را منظما هر هفته تشکیل میدهند. این برای کارگران نیشکر هفت تپه حیاتی است. تلاش برای متشکل شدن و جمع شدن منظم و هفتگی کارگران به آنها امکان میدهد که با آمادگی و اتحاد هرچه بیشتر به تهدیدات و توطئه های هرروزه کارفرما و وزارت اطلاعات پاسخ دهند. بهردرجه کارگران متشکل تر باشند وزارت اطلاعات و کارفرما ترس بیشتری از توطئه علیه کارگران خواهند داشت.

حزب کمونیست کارگری دستگیری قربان علیپور را شدیدا محکوم میکند و قاطعانه از مبارزه کارگران برای آزادی او حمایت میکند. قربان علیپور باید فورا و بی قید و شرط آزاد شود. به دستگیری و اذیت و آزار کارگران و هر نوع پرونده سازی علیه فعالین کارگری نیشکر باید پایان داده شود. حزب کارگران، دانشجویان و همه مردم آزادیخواه در سراسر کشور را به اعلام همبستگی با کارگران هفت تپه و تلاش برای پایان دادن به اذیت و آزار فعالین کارگری فرامیخواند.

زنده باد همبستگی و اتحاد کارگران نیشکر هفت تپه
دست جمهوری اسلامی و وزارت اطلاعات از سر کارگران کوتاه
آزادی برابری حكومت كارگری
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
مرگ بر جمهوري اسلامی

حزب كمونيست كارگری ايران
١٥ آبان ١٣٨٦ – ٦ نوامبر ٢٠٠٧

No comments: