Thursday, August 21, 2008

چند خبر از اعتراضات كارگری رسیده به كانال جدید

كارگران شركت سازه های فلزی دست به اعتصاب زدند
بنا به گزارشی كه دريافت كرده ايم روز سه شنبه ٢٢ مرداد ماه كارگران شركت سازه های فلزی واقع در شهرك صنعتی آبادان در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهايشان دست به اعتصاب زدند. كارگران این شرکت چند ماه است حقوق خود را دريافت نكرده اند. با اعتصاب كارگران كارفرما به ميان كارگران آمده و آنها را تهديد به اخراج كرده است. مديريت اين شركت بطور مشخص ٢٠ نفر از كارگران را در ليست اخراج قرار داده و اسامي آنها را اعلام كرده است. كارگران اعلام كرده اند كه هيچكدام از همكارانشان نبايد اخراج شوند و مبارزه آنها برای خواست بحقی است كه بايد فورا پاسخ داده شود.

اعتصاب كارگران اكتشاف نفت پازنان آغاجاری
بنابه خبری كه به كانال جدید رسیده است، در نیمه اول مرداد ماه، كارگران اكتشاف نفت پازنان آغاجاری که حدود ٣٠٠ نفر میباشند، دست به اعتصاب یك هفته ای زدند. كارگران اعتصابی حقوق ماههای بهمن و اسفند ٨٦ و فروردین ٨٧ به بعد را دریافت نكرده بودند كه بدنبال اعتصاب، دادگاه هم مجبور شد به نفع آنها رای بدهد. بنابه این خبر، نیروهای انتظامی از امیدیه به محل تجمع كارگران در محوطه شركت آمدند تا از گسترش اعتراض کارگران جلوگیری کنند. با اعتصاب کارگران، شرکت نفت مجبور شد حقوق بهمن و اسفند و عیدی فروردین ماه كارگران را بپردازد، اما هنوز حقوق ماههای اردیبهشت به بعد کارگران پرداخت نشده است. حقوق متوسط كارگران اکتشاف نفت پازنان ٣۵٠ هزار تومان در قبال ٢۵ روز در ماه و ساعات کار طولانی است. کارگران از ساعت ٦ صبح از خانه های خود بیرون میروند و ٦ عصر به خانه میرسند.

اعتصاب كارگران شركت نیلوفر تهران
بنابه خبری كه امروز ٢٩ مردادماه به كانال جدید رسیده است، كارگران شركت پلاستیک سازی نیلوفر تهران، بخاطر ۵ ماه حقوق پرداخت نشده خود دست به اعتصاب زدند. این خبر می افزاید كه تجمع كارگران مورد حمله قرار گرفت و چند نفر دستگیر شدند. از جزئیات این اعتصاب و تعداد و اسامی دستگیرشدگان خبری نرسیده است.

حزب كمونیست كارگری از اعتراضات كارگران در شركت سازه های فلزی آبادان، كارگران اكتشاف نفت پازنان آغاجاری و كارگران شركت نیلوفر تهران قاطعانه حمایت می كنند و همه كارگران و مردم شریف و آزادیخواه را به حمایت از اعتراضات این كارگران فرا میخواند. حزب از کارگران این مراکز می خواهد كه اخبار اعتراضات خود را به کانال جدید و حزب کمونیست کارگری اطلاع دهند تا به اطلاع کارگران سایر مراکز و عموم مردم برسد.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٩ اوت ٢٠٠٨، ٢٩ مردادماه ١٣٨٧

No comments: