Sunday, August 24, 2008

شهر اهواز شاهد همبستگی گسترده و باشکوه مردم با کارگران لوله سازی بود

هزاران نفر از مردم به صف کارگران اعتصابی پیوستند
طبق گزارش یکی از خبرنگاران کانال جدید از اهواز، صبح امروز شنبه تعدادی از کارگران لوله سازی خوزستان در اهواز در میدان شهدا تجمع کردند و از آنجا بطرف پل نادری راهپیمائی کردند. کارگران در حالیکه شعار میدادند گرسنه ایم گرسنه ایم، استاندار بی لیاقت استعفا استعفا، خواهان پرداخت فوری حقوق های معوقه خود شدند. کارگران رسمی سه ماه و کارگران قراردادی ٦ ماه حقوق طلب دارند. راهپیمائی کارگران از ساعت ١٠ صبح شروع شد و تا ساعت ١١ و نیم ادامه یافت. هزاران نفر از مردم آزادیخواه و مبارز اهواز، علیرغم ممانعت نیروهای سرکوب به صف کارگران پیوستند و از مبارزه حق طلبانه آنها حمایت کردند.
نيروهای انتظامی، كارگران را محاصره کرده بودند تا مانع پیوستن مردم به صف آنها شوند و مدام سعی میکردند مردم را از کارگران دور کنند، علیرغم این مردم آزادیخواه اهواز دسته دسته به صف کارگران میپیوستند و هربار که نیروهای سرکوبگر مردم را از صف کارگران دور میکردند مجددا به آنها میپوستند. تا ساعت ١١ صبح، صف کارگران و مردم معترض به ٥٠٠ نفر رسیده بود اما سرانجام با فشار جمعیتی که در اطراف تجمع کرده بودند کنترل از دست نیروهای سرکوب بیرون رفت و هزاران نفر به صف تظاهرات پیوستند و صف تظاهرات به ٥٠٠٠ نفر رسید. كارگران دو پلاكارد با خود داشتند كه بر روی يكی نوشته بود كه ٦ ماه دستمزد طلب دارند و بر روی ديگری نوشته شده بود: كجاست گوش شنوا! کارگران و مردم خشمگین و عصبانی بودند و فریاد میزدند حقمان را خورده اند. سرانجام ساعت ١١ و نیم صبح، کارگران و مردمی که به آنها پیوسته بودند، تحت فشار نیروهای سرکوبگر متفرق شدند. کارگران اعلام داشتند كه تا رسيدن به خواستهايشان به اعتراض خود ادامه خواهند داد. امروز شهر اهواز شاهد صحنه باشکوه همبستگی مردم با کارگران اعتصابی بود.
گفته میشود که قرار است فردا یکشنبه کارفرما به میان کارگران برود و به آنها پاسخ دهد. خبر تظاهرات امروز کارگران در سطح شهر وسیعا پخش شده و مردم درمورد آن صحبت میکردند. به گزارش خبرنگار کانال جديد در يکجا که مردم در صف بودند و بحث بر سر حذف يارانه ها بود٬ مردم ميگفتند بايد برویم به کارگران ملحق شویم و به اين وضعيت اعتراض کنيم، ديگر بس است.

لازم به توضیح است که در کارخانه لوله سازی خوزستان ٤٠٠ کارگر بصورت رسمی و ٣٧٠ نفر بصورت قراردادی به کار اشتغال دارند. اين کارخانه بعد از واگذاری به بخش خصوصی ٤ بار دست بدست شده است.
حزب کمونیست کارگری قاطعانه از مبارزه و خواست بحق کارگران لوله سازی اهواز حمایت میکند و به مردم مبارز و آزادیخواه اهواز درود میفرستد. همبستگی با مبارزات یکدیگر یک شیوه موثر تقویت این مبارزات و تقویت و تحکیم اتحاد در صفوف مردم برای بزیر کشیدن جمهوری اسلامی است.
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٣ اوت ٢٠٠٨، ٢ شهریور ١٣٨٧

No comments: