Friday, August 15, 2008

كارگران صنایع مخابرات راه دور در شیراز چندین بار همراه با خانواده های خود دست به تجمع زدند

یکی از کارگران این مرکز بدلیل فقر و پرداخت نشدن دستمزد اقدام به خودكشی کرد

طبق گزارشات منتشره و گزارشاتی كه از شیراز به كانال جدید رسیده است، صبح روز ٢٢ مرداد ماه، یكی از كارگران صنایع مخابراتی راه دور اقدام به خودكشی كرد. بنابراین گزارش،علی كیامرثی، كارگر مونتاژكار این شركت روز ٢٢ مرداد خود را از منبع آب كارخانه حلق آویز كرد. كارگران كه متوجه این موضوع می شوند بلافاصله خود را به بالای منبع می رسانند و با قطع طناب، این كارگر را نیمه جان پائین می آورند. طبق گزاراشات امكان قطع نخاع علی كیامرثی بالاست. وی كه از كارگران با سابقه این شركت و در آستانه بازنشستگی بود، به گفته همكارانش چندین بار با مدیر عامل این كارخانه بر سر پرداخت نشدن مطالبات معوقه خود مشاجره كرده بود. گفته می شود كه علی كیامرثی به این دلیل اقدام به خودكشی كرده است كه همسر و بچه هایش سه روز بود چیزی برای خوردن سر سفره نداشتند.

لازم به توضیح است كه در روزهای گذشته ١٢٠٠ كارگر كارخانه صنایع مخابراتی راه دور شیراز همراه اعضای خانواده خود چندین بار با تجمع در مقابل نهادهای اداری استان فارس و همچنین مراجعه به حائری امام جمعه شیراز، كه بعنوان یک دزد و زمین خوار بزرگ مشهور شده است، خواهان پرداخت مطالبات معوقه خود شده بودند. به گفته یكی از بینندگان كانال جدید، زمانی كه كارگران به حائری مراجعه می كنند، و به او می گویند كه دستمزدهایشان را چندین ماه است نداده اند، با وقاحت تمام میگوید "نداده اند كه نداده اند!" كارگران این كارخانه حداقل ۵ ماه دستمزد و مزایا طلب دارند. از کارگران صنایع مخاراتی راه دور شیراز میخواهیم که با ما تماس بگیرند و گزارشات مشروح مبارزه خود و وضعیت همکار خود را به اطلاع ما برسانند.

حزب كمونیست كارگری با خانواده و بستگان و همکاران علی كیامرثی ابراز همدردی میکند و آرزوی بهبود سریع وی را دارد. پرداخت نكردن دستمزد و مزایای كارگران یك جنایت آشكار است. تنها با سرنگونی حکومت اسلامی میتوان به این جهنم اسلامی پایان داد. حزب همه كارگران و مردم شریف و آزادیخواه را به پیوستن به حزب کمونیست کارگری برای پایان دادن به عمر ننگین این رژیم و برقراری جامعه ای آزاد و انسانی و مرفه فرامیخواند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٤ اوت ٢٠٠٨، ٢٤ مردادماه ١٣٨٧

No comments: