Thursday, August 7, 2008

اعتصاب كاركنان بیمارستان نیروی هوایی ارتش، اعتراض كارگران نازنخ و فرنخ قزوین به دستمزدهای پرداخت نشده

بنابه گزارشات رسیده كاركنان بخش نظافت بیمارستان نیروی هوایی ارتش، روز ١۵ مرداده ماه در اعتراض به كم بودن حقوق و مزایای خود، اعتصاب كرده و بر سر كار حاضر نشدند. كارگران گفته‌اند كه قراردادهایشان موقت است، دستمزدشان با اضافه كاری ماهیانه ٢٠٠ هزار تومان است و دارای بیمه نیز نیستند. کارگران بعلاوه به فشار زیاد كار، تورم و گرانی بیش از حد و عدم توجه مسئولان به مشكلات خود اعتراض دارند. كارگران میگویند امروز سر كار نرفتیم تا حداقل مسئولان به چشم خود ببینند كه وقتی ما نباشیم كثافت از سر و كول بیمارستان بالا می رود.

بنابه گزارش دیگری كه روز ١٣ مردادماه منتشر شده است، كارگران مجتمع تولیدی نازنخ و فرنخ قزوین در اعتراض به عدم دریافت ٣ ماه حقوق خود در مقابل كارخانه دست به تجمع اعتراضی زدند. این كارگران طی سه ماه گذشته تاكنون بارها به شیوه های مختلفی از جمله تحصن و اعتصاب دست به اعتراض زده اند و خواهان پرداخت فوری دستمزد و مزایای خود شده اند. كارگران این بار با بستن جاده بین المللی قزوین و اجتماع در كنار شركت خواهان دریافت كلیه مطالبات خود شدند.

حزب كمونیست كارگری از اعتراض کارکنان بخش نظافت بیمارستان نیروی هوایی ارتش و كارگران نازنخ و فرنخ قزوین قاطعانه حمایت می كند و همه كارگران و مردم آزاده را نیز به حمایت بی دریغ از اعتصاب و اعتراض آنها فرامی خواند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٦ اوت ٢٠٠٨، ١٦ مردادماه ١٣٨٧

No comments: