Friday, August 15, 2008

در باره صدور احکام زندان و شلاق بر علیه شرکت کنندگان در مراسم اول ماه مه سنندج

بر اساس خبر اتحاديه آزاد كارگران ايران، روز ۱۵مرداد دادگاه شعبه 101 جزایی سنندج برای چهار نفر از شرکت کنندگان در مراسم اول ماه مه سال 87 در این شهر حکم زندان و شلاق صادر کرده است. سوسن رازانی و شیوا خیر آبادی هر کدام به 4 ماه زندان و 15 ضربه شلاق، عبدالله خانی به 91 روز زندان و 40 ضربه شلاق و سید غالب حسینی به 6 ماه زندان و 50 ضربه شلاق محکوم شده اند.
يك سال قبل احكامي مشابه بر علیه 11 نفر از کارگران سنندج به جرم شرکت در مراسم اول ماه مه صادر شد. آن احكام با اعتراضات گسترده روبرو شد و در نهايت رژيم اسلامي ناچار به لغو آن احكام گرديد. جمهوري اسلامي اكنون براي عقب راندن اعتراضات كارگري در سنندج يك بار ديگر اين احكام ضد انساني را بر عليه ۴ نفر از شركت كننده گان اول مه امسال بكار گرفته است.
كارگران مردم آزاديخواه!
احكام شلاق و زندان بر عليه كارگران توهين و بيحرمتي به كل جامعه بشري است. اين احكام اسلامي و ضد انساني براي دفاع از سرمايه داران و تحميل فقر و فلاكت به مردم است. اين احكام براي خفه كردن صداي كارگران و تحميل شرايط كارفرماها به كارگران است. اين احكام توهين آشكاري به كرامت انسان است. بايد عليه اين توحش اسلامي به ميدان آمد. نبايد جامعه نظاره گر اين توحش باشد. اين يك تعرض اساسي به حرمت انساني كارگران و مردم است. مردم سنندج بايد جواب محكم و درخوري به اين احكام بدهند. ما همه سازمانهاي كارگري و مدافع حقوق انساني را به اعتراض عليه اين توحش اسلامي فرا ميخوانيم.
كميته كردستان حزب كمونيست كارگري ايران
۲۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰ اوت 2008

No comments: