Friday, August 15, 2008

كارگران نساجي كردستان به تجمعات اعتراضي خود ادامه ميدهند

طبق خبري كه به كميته كردستان حزب رسيده است امروز دو شنبه 21 مرداد 1387 طبق فراخوان قبلي كارگران نساجي كردستان، كارگران ساعت 9 در مقابل اداره كار سنندج تجمع كردند. كارگران فرش غرب بافت در اعلام همبستگي و حمايت از خواسته هاي كارگران نساجي امروز از ساعت 9 در مقابل اداره كار حاضر شدند. همچنين تعدادي از كارگران شاهو و پرريس سنندج به نمايندگي از كارگران اين كارخانه ها در اين تجمع همبستگي خود را با كارگران نساجي اعلام كردند. اين تجمع تا ساعت يازده ونيم صبح ادامه داشت.
نيروهاي انتظامي مثل روزهاي قبل سرو كله شان پيدا شد اما كارگران بدون اعتنا به آنها تجمع اعتراضي خود را ادامه دادند. در جريان اين تجمع نمايندگاني از كارگران معترض حاضر كه از نمايندگان همه مراكز كارگري شركت كننده در اين تجمع تشكيل شده بود به داخل اداره كار رفته و با رئيس اداره كار و ديگر مسئولين دولتي وارد مذاكره شدند.
هيئت نمايندگي كارگران در اعتراض به اخراجهاي اخير، دستمزدهاي معوقه و سياستهاي سركوبگرانه كارفرما و همكاري اداره كار و ديگر مسئولين دولتي با كارفرماها شاكي بودند و اعلام كردند كه ما كارگران همگي با يك مشكل مشابه روبرو هستيم. نمايندگان كارگران همچنين تاكيد كردند كه ما كارگران همه كارخانه ها راهي بجز همبستگي و با هم بودن نداريم و اداره كار و كارفرما نميتوانند با سياستهای تفرقه افكنانه ما را از هم جدا كنند. نمايندگان كارگران در اين مذاكره اعلام كردند ما كارگران مشكلاتمان مشترك است و تنها به همبستگي خودمان اعتماد داريم.
ساعت 11 نمايندگان حراست اداره كار به داخل تجمع كارگران در مقابل اين اداره آمدند و باز هم وعده و وعيدهاي گذشته خود را تكرار كردند. آنها اعلام كردند كه نساجي تا اوايل شهريور تعطيل خواهد ماند و از اين تاريخ اداره كار با كارفرما هماهنگ ميكند كه مشكلات كارگران حل شود و...
اما نمايندگاني از كارگران نساجي و فرش غرب بافت به حراست اداره كار اعلام كردند كه به اين وعده و وعيدها اعتمادي ندارند. كارگران نساجي كردستان طي نامه اي به فرمانداري، اداره كار و اطلاعات و... اعلام كردند كه خواهان پرداخت دستمزدهاي معوقه و بازگشت به كار هستند.
رفقاي كارگر!
ترفندهاي اداره كار و كارفرما تحت عناوين مختلف (تعطيلات تابستاني، بيمه بيكاري و بازخريد و دسته بندي كارگران در گروه هايي متفاوت و. ..) همگي براي ايجاد تفرقه در ميان كارگران و شكست مبارزات كارگران است. حركت همبسته و متحدانه روز دوشنبه در مقابل اداره كار سنندج ميتواند آغاز همبستگي كارگري در سطح بسيار وسيعتري باشد. همچنانكه نمايندگان كارگران در مذاكره با اداره كار اعلام كرده اند كارگران بجز اتحاد و متشكل شدن و ادامه اعتراض راهي براي رسيدن به مطالباتشان ندارند. ما همه كارگران و مردم آزاديخواه سنندج را فرا ميخوانيم كه از اين اعتراضات حمايت كنند و اجازه ندهند اداره كار و مسئولين دولتي در همدستي با كارفرما حق كارگران را پايمال كنند.
كميته كردستان حزب كمونيست كارگري ايران
21 مرداد 1387- 11 اوت 2008

No comments: