Friday, August 8, 2008

تعطيلی نساجی كردستان و اخراج دسته جمعی كارگران

بنابه گزارشات رسيده، هيئت مديره شركت نساجی كردستان، با نصب اطلاعيه‌ای در تاريخ ١٤ مردادماه ١٣٨٧ به درب اين نساجی، کارگران اين شركت را دسته جمعی اخراج كرده است. در اين اطلاعيه آمده است كه از تاريخ اول شهريور ماه نساجی كردستان تعطيل خواهد شد و قرارداد هيچيك از كارگران، اعم از قراردادی و دائم تمديد نخواهد شد.
اين اطلاعيه هيچگونه اشاره‌ای به آينده اين شركت، اينكه در بخش ديگری از صنعت مشغول توليد خواهد بود و يا نه، اشاره‌ای نمی‌كند. اما آنچه كه در اين اطلاعيه مشهود است، هيئت مديره با گرو گرفتن كارگران و با تلاش برای ايجاد ناامنی، آنها را دعوت به بازخريد كرده است و ميخواهد زيرجلكی از شر كارگران دائم خلاص شود. مديريتی كه حتی در اين اطلاعيه هم اعتراف كرده دستمزد و مزايای ماه‌های خرداد، تير و مرداد اين كارگران را نپرداخته، امروز ظاهرا به فكر آنها افتاده كه "از فرصت مناسب استفاده كنند و خود را بازخريد كنند". كارگران فريب چنين توطئه‌هايی نمی‌خورند. كارگران نساجی كردستان، همراه با كارگران نساجی‌های شاهو و پرريس، ديگر نساجی‌های شهر سنندج، مبارزات طولانی و پيروزمندی را بر عليه عدم پرداخت دستمزدها و بر عليه طرح مديريت برای قراردادی كردن شغل آنها، به پيش بردند.
از نظر كارگران "عدم توانائی سرپا نگه داشتن روند عادی توليد"، "عدم توانائی دريافت كمك و مساعدت از بانك و مؤسسات مالی"، "عدم توانائی تأمين نقدينگی برای تهيه مواد اوليه" و غيره بهانه‌هائی بيش نيستند. مديريتی كه زير فشار اعتراض كارگران بارها مجبور شد دستمزد و مزايای بتعويق افتاده كارگران را بپردازد، دنبال راههائی است كه بدون اعتراض كارگران آنها را قراردادی كند و عذر كارگران قديمی و دائم را بخواهد. كارگران نساجی كردستان اجازه چنين توطئه‌هائی را به مديريت نخواهند داد. اگر نمی‌توانند اقتصاد اين جامعه را سر و سامانی بدهند و توليد را سازمان بدهند، بهتر است كنار بروند؛ چرا كه كارگران خود می‌دانند چگونه جامعه و توليد در آن را سازماندهی كنند.

كارگران، مردم مبارز شهر سنندج!
اگر هيئت مديره نساجی كردستان، كه كل دم و دستگاه رژيم اسلامی را پشت سر خود دارد، بتواند در اين طرح و توطئه موفق شود، سرمايه داران ديگر مراكز توليدی در توطئه عليه كارگران شركت خود درنگی نخواهند كرد. متحدانه بر عليه اين توطئه بايستيد؛ چرا كه مسئله اخراج و بيكاری و بيكارسازی مسئله كل جامعه است. در وضعيت فلاكت اقتصادی تحميل شده به مردم، بيكارسازی كارگران در واقع راندن آنها به فقر و فلاكت بينهايت است. حزب كمونيست كارگری از شما می‌خواهد و شما را فرامی خواند كه بر عليه اينگونه توطئه‌ها متحدانه و يكپارچه بايستيد. حزب در كنار شماست و در هر قدمی كه بر عليه اين توطئه برداريد با شما همراه است.

آزادی، برابری، حکومت کارگري
مرگ بر جمهوری اسلامي
زنده باد جمهوری سوسياليستي

كميته كردستان حزب کمونيست کارگری ايران
٦ اوت ٢٠٠٨، ١٦ مردادماه ١٣٨٧

No comments: