Friday, August 8, 2008

ناامنی محیط كار جان دو كارگر را گرفت

انفجار در پتروشیمی ماهشهر جان یك كارگر را گرفت
كارگری در پالایشگاه آبادان حین كار جان باخت


بنابه خبری كه یكی از خبرنگاران حزب كمونیست كارگری از بندر امام، واقع در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر ارسال كرده است، روز ١٦ مردادماه انفجار مهیبی در پتروشیمی ماهشهر رخ داد كه در اثر آن یكی از كارگران این شركت كشته و یك نفر نیز پایش را از دست داد. همچنین در این حادثه ۵ نفر نیز بشدت زخمی شدند كه حال یكی از آنها وخیم گزارش شده است. در این خبر آمده است كه یك كپسول اكسیژن به دلیل نامعلومی منفجر شده و تركش‌های ناشی از انفجار آن به كپسول‌های استیلن كه در آن نزدیكی قرار داشتند اصابت كرده و موجب آتش سوزی مهیبی میشود. در ادامه این خبر آمده است كه در سال‌های گذشته در مجتمع های صنایع پتروشیمی این منطقه، در اثر حوادث مختلف كار، صدها كارگر كشته شده اند.

طبق خبر یکی دیگر از خبرنگاران حزب در آبادان، رسول موسویان ٢٩ ساله کارگر پالایشگاه آبادان که در قسمت ساختمان نصب (آی سی سی) مشغول جوشکاری بود، حین کار از بلندی سقوط كرده و جان می بازد.

حزب کمونیست کارگری جانباختن رسول موسویان و کارگر پتروشیمی ماهشهر را به خانواده و بستگان و همکاران آنها صمیمانه تسلیت میگوید و خود را در غم آنها شریک میداند. اینها و صدها و هزاران کارگری که هرماهه در اثر ناامنی محیط کار جان میبازند، بخشی از قربانیان نظامی هستند که جمهوری اسلامی با زندان و شکنجه و اعدام از آن پاسداری میکند. کارگر را از هرنوع تشکل محروم کرده اند، شدت کار بالا و ساعات کار طولانی را بر کارگر تحمیل کرده اند و از هرنوع صرف هزینه برای ایمنی محیط کار طفره میروند. این رژیم را باید بزیر کشید و نظام کثیف سرمایه داری را به زباله دان تاریخ سپرد.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٧ ژوئیه ٢٠٠٨، ١٧ مردادماه ١٣٨٧

No comments: