Monday, August 11, 2008

" پیام تسلیت" گزارشی از وضعیت کارگران شرکت سبک سازان غرب

" پیام تسلیت"

با کمال تأسف با خبر شدیم، آقای خسرو جهانشاهی فعال کارگری و از اعضای هیئت بازگشایی سندیکای کارگران نقاش و تزئینات ساختمان، پس از سال ها فعالیت خستگی ناپذیر، نیمه شب دوشنبه14/5/1387 به علت ایست قلبی درگذشته است.
ما اعضای کمیته ی هماهنگی فقدان این فعال کارگری را به خانواده ی محترم ایشان، هیئت بازگشایی سندیکای کارگران نقاش و تزئینات ساختمان و فعالین جنبش کارگری صمیمانه تسلیت می گوییم.
یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.


کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
17/5/1387


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

گزارشی از وضعیت کارگران شرکت سبک سازان غرب


کارگران شرکت سبک سازان غرب در وضعیت نگران کنندهای به سر میبرند . این کارگران که حدودا با بخش حمل و نقل و سایر بخشها 40 نفر میباشند، اکثرا روز مزدی و بعضا حتی دارای قرار داد نیز نمی باشند ودر شرایط کاری بسیار سخت و طاقت فرسا و بدور از هر گونه امکانات ایمنی ( گفتنی است کار خانه نامبرده در حال تولید مواد یونو لیتی وشیمیایی برای پوشش دیوار و سقف کاذب میباشد که لزوما کار در ان مستلزم رعایت اصول ایمنی است )و حتی بدون سرویس بهداشتی مناسب و بدون سرویس ایاب و ذهاب برای کارگران و بدون سالن غذاخوری است که حتی کارگران باید صبحانه و ناهار خود را از منزل تهیه نمایند و بدلیل کار 12 ساعته کارگران در هر روز و باج خواهی کار فرما و توبیخ های روز مره کارگران حتی امکان هر گونه اعتراضی را از کارگران سلب نموده است .
لازم به ذکر است که طی ماههای گذشته شمار ی از کارکنان این مکان اخراج شده اند که در میان انها حتی یک نفر هم دارای بیمه دیده نشده است . کار فرما با سواستفاده از کارگران شرایط خود را بر انها تحمیل نموده است . این در حالی است که رشد چشمگیر سرمایه گذاری در بخش مسکن سود های کلان و رقم های نجومی فراوانی را به جیب کار فرما سرازیر نموده است که چند صد برابر پولی است که کارگران در این مدت هر چند انهم با کلی تاخیر در یافت کرده اند وحقوق روزانه انها هفت هزار تومان برای 12 ساعت کارمی باشد
عدم وجود قرار داد وبیمه اکثر کارگران این واحد انها را در برابر هر گونه تعرضی از سوی سرمایه دار اسیب پذیر نموده است .
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تجمع کارگران نساجی کردستان در مقابل اداره کار سنندج
امروز چهارشنبه مورخه 16 مرداد ماه 87 کارگران نساجی کردستان در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه خود در مقابل اداره کار سنندج تجمع کردند و خواستار پرداخت مطالبات خود و همچنین خواستار ادامه کار شدند.
در پی مذاکره نماینده کار گران با مدیر کل اداره کار در مورد خوا ست های مطرح شده هیچ گونه توافقی حاصل نشد.
در ادامه این اعتراض مدیر عامل نساجی با قلدری تمام عنوان نمود که ما فعلا پولی برای پرداخت نداریم و هیج گونه قولی در باره ادامه کار را به کسی نخواهیم داد.
کار گران معترض اعلام کردند اگرتا فردا 17 مردا ماه به خواست آنها رسیدگی نشود در مقابل استانداری کردستان تحمع خواهند کرد.
لازم به توضیح است که از طرف هیئت مدیره نساجی کردستان خطاب به کار گران آن شرکت اطلاعیه ای صادر، که در آن عنوان شده به دلیل مشکلات مالی ادامه کار این شرکت از تاریخ 1/6/87 امکان پذیر نبوده بنابر این:
1- تمدید هیچیک از قرار داد های پرسنل پس از انفضاء 31/6/87 ممکن نمی باشد.
2- خقوق پرسنل در ماه های خرداد ، تیر و مرداد 87 به حساب بستانکاران انها منظور و در زمان مناسب پرداخت خواهد شد.
3- به منظور صرفه جوئی در هزینه های برق و گاز و ایاب و ذهاب و انر ژی و... از تاریخ 1/6/87 به علت عدم امکان تولید نیازی به حضور فیزیکی کار گران نیوده و کارخانه علیرغم میل و خواست ما تعطیل خواهد بود( بدیهی است حقوق شهریور 87 قبل از قرارداد پرداخت خواهدشد)
4- برای تمامی کارگران اعم از قرار دادی یا دائم با توجه به مطالب فوق فرصت مناسب خواهد بود تا با مراجعه به امور اداری کار خانه نسبت به باز خرید وتسویه حساب خود تا پایان شهریور ماه اقدا م لازم انحام دهند.
5- بدهی است پس از انقضا ء 31/6/87 و حاکم بودن شرایط فعلی با توجه به تکلیف قانونی و گزارش حسابرسی و بازرس قانونی در سال 86 در خواست مجمع فوق العاده شده و با توجه به اجرای ماده 141 قانون تجارت ، تصمیم گیری مقتضی انجام و بر اساس تمامی موارد حقوقی محاسبه خواهد شد.

کارگران ؛
ما می توانیم به نیروی خود در مقابل این گونه بی حقوقی ها ایستادگی کنیم . صاحبان سرمایه از عد م اتحاد ما در راستای منافع خود استفاده میبرند . پس خود را در تشکل های کار گری سازماندهی کنیم تا بتوانیم توان مند و با قدرت طبقاتی در جهت رسیدن به منافع خود و دیگر هم زنجیران با اتحاد و همبستگی از مطالبات خود دفاع نمائیم.

زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کار گران
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری ( منطقه غرب)
16/5/87

No comments: