Friday, August 15, 2008

کارگران نساجی کردستان به طرف اين كارخانه راهپيمايی كردند

امروز ۲۰ مرداد ۱۳۸۷کارگران نساجی کردستان در ادامه اعتراضات خود در ساعت اوليه صبح از ميدان دوازده فروردين در سنندج به سمت کارخانه نساجی كردستان راهپيمايی کردند. کارگران با حمل پلاكاردی نوشته بودندخواهان دستمزدهای معوقه خود و بازگشت به کار هستند.
در مسير راهپيمايی نيروی انتظامی پلاكارد را از کارگران گرفتند اما كارگران به راهپيمايی خود به طرف كارخانه ادامه دادند. كارگران با رسيدن به درب كارخانه تجمع كردند. نيروی انتظامی و تعدادی از نيروهای امنيتی در اطراف اين تجمع حضور داشتند.
كارگران راس ساعت ۱۲ ظهر به اعتراض خود پايان دادند. کارگران اعلام کردند فردا از درب کارخانه به طرف اداره کار سنندج راهپيمايی کرده و در آنجا دست به تجمع خواهند زد.
كارفرمای اين كارخانه تلاش ميكند كه اخراج كارگران را تحت عنوان مرخصی تابستانی قلمداد كند و با اين سياست ميخواهد كارگران را پراكنده و اعتراضاتشان را بی نتيجه كند. كارگران به خواست كارفرما جواب رد داده و خواهان بازگشت به كار و دستمزدهای معوقه خود هستند.

كارگران نساجی كردستان!
سابقه مبارزه و تلاش شما برای كسب حقوق خود قدمتی چندين ساله دارد. دستاوردهای مبارزاتی شما برای كل طبقه كارگر ايران تاكنون قابل توجه و آموزنده بوده است. اين بار هم بايد با اتحاد و همبستگی خود تلاش كنيد اين تعرض بيشرمانه كارفرما و دولت را به عكس خود تبديل كنيد. لازم است برای به عقب راندن كارفرما و اداره كار شما هم به هم قطاران خود توسل بجوييد. بايد با صدور بيانيه كارگران نساجی ضمن طرح مطالبات خود از مردم سنندج و سازمانهای كارگری بخواهيد شما را در اين مبارزه ياری دهند. تجمع هر روزه و دعوت از كارگران ديگر مراكز كارگری و مردم سنندج ميتواند قدرت مبارزه شما را چند برابر كند. شركت خانواده ها و همسران كارگران در اين تجمعات دستاوردهای مهمی بوده است كه در سنندج نمونه های موفقی دشته ايم. اين موارد بايد به عنوان نقاط قدرت مبارزاتمان به امری دائمی در اين اعتراضات تبديل شوند. به منظور اطلاع رسانی و كسب پشتيبانی بيشتر، رهبران و فعالين كارگری نساجی كردستان بايد از رسانه های خبری استفاده كنند و خواست و مطالبه خود را به جامعه اطلاع بدهند.

حزب كمونيست كارگری ايران با تمام قدرت از خواست و حركت اعتراضی شما كارگران نساجی حمايت ميكند و از همه كارگران، تشكلهای كارگری و مردم سنندج ميخواهد اعتراضات كارگران نساجی كردستان را بخشی از اعتراض و مبارزه خود بدانند و با تمام امكانات از آن حمايت كنند. ما تلاش ميكنيم كه صدای اعتراض كارگران نساجی كردستان را به همه سازمانهای كارگری و مدافع حقوق انسانی برسانيم. اين مبارزه سخت و نابرابر ميتواند و بايد به نفع كارگران ختم شود.

كميته كردستان حزب كمونيست كارگری ايران
۲۰مرداد۱۳۸۷ - ۱۰ اوت۲۰۰۸

No comments: