Friday, August 15, 2008

در اعلام همبستگی با کارگران نساجی کردستان تعدادی از کارگران کارخانه های پرریس، فرش غرب بافت و شاهو در تجمع امروز آنان شرکت کردند

امروز مورخه 21/5/1387 کارگران نساجی کردستان پس از تجمع در مقابل کارخانه به مقابل اداره کار رفتند و از ساعت ده صبح تا 30/12 ظهر در آنجا دست به تجمع زدند.
در این تجمع کارگرانی از سایر کارخانه های سنندج نیز به مقابل اداره کار آمده بودند و زمانی که کارگران نساجی کردستان به مقابل اداره کار رسیدند آنان پیشاپیش در آنجا حضور پیدا کرده بودند.
این کارگران بنا به فراخوان اتحادیه آزاد کارگران ایران از کارخانه های پرریس، فرش غرب بافت و شاهو برای حمایت و اعلام همبستگی با کارگرن نساجی کردستان در این تجمع شرکت کرده بودند و در پاسخ رئیس حراست اداره کار و مسئولین نیروی انتظامی مبنی بر اینکه "مسائل کارگران نساجی از مسائل شما جداست و باید از اینجا بروید"، اظهار داشتند: مسائل ما کارگران از هم جدا نیست و یکی است و ما وظیفه داریم از همدیگر حمایت کنیم. این کارگران علیرغم هشدارهای رئیس حراست اداره کار و نیروی انتظامی تا پایان تجمع کارگران نساجی کردستان در این تجمع حضور داشتند و برخی از آنان به همراه کارگران نساجی کردستان وارد اداره کار شدند.
در تجمع امروز مامورین نیروی انتظامی از در دست گرفتن پلاکارد توسط کارگران جلوگیری کردند و طی مذاکراتی که ما بین مسئولین اداره کار وکارگران صورت گرفت مسئولین این اداره قول پیگیری خواستهای آنان را دادند. کارگران نساجی کردستان در این تجمع با امضای طوماری که آنرا به اداره کار تحویل دادند خواهان پرداخت دستمزدهای معوقه خود و کار شدند.
لازم به یادآوری است کارفرمای نساجی کردستان قبل از اعلام تعطیلی کامل کارخانه به کارگران تا آخر مرداد مرخصی تابستانی داده بود و پس از آن بود که کارخانه را تعطیل اعلام کرد.
امروز کارگران نساجی کردستان اعلام کردند دوم شهریور ماه بر سر کارهای خود باز خواهند گشت و چنانچه کارخانه تعطیل باشد با شدت بیشتری اعتراضات خود را از سر خواهند گرفت.
اتحادیه آزاد کارگران ایران بر عزم و اراده کارگران کارخانه های پرریس، غرب بافت و شاهو که در همبستگی با کارگران نساجی کردستان در تجمع امروز آنان شرکت کرده بودند درود می فرستد و آنرا یک گام مهم و حیاتی در سازمانیابی طبقه کارگر و گسترش اعتراضات متحدانه فرا کارخانه ای ارزیابی میکند.
حضور کارگران این کارخانه ها در تجمع امروز کارگران نساجی کردستان نوید بخش دوره جدیدی در شکوفایی و پیشروی جنبش کارگری ایران است و بی تردید در تداوم اش تاثیرات سرنوشت سازی بر دست یابی کارگران به مطالبات انسانی شان از خود بر جای خواهد گذاشت
زنده باد همبستگی کارگری
اتحادیه آزاد کارگران ایران 21/5/1387
www.ettehadeh.com
ایمیل:k.ekhraji@gmail.com
فاکس: 02144514795

No comments: