Saturday, January 5, 2008

برای افزایش دستمزد، علیه بی مسکنی، علیه بیکاری!

اخبار اعتراضات كارگری در چند روز گذشته
اعتراض كارگران ایران خودرو، كاركنان پالایشگاه آبادان، كارگران شركت پونل پاكدشت، كارگران مجتمعی صنعتی سماء قروه، تاكسیرانان آبادان، كارگران كارخانه آزمایش مرودشت، كارگران كارخانه چینی همگام، كارگران شركت ایران تزریق پمپ زنجان و كارگران كارخانه چیت سازی بهشهر

اعتراض کارگران ایران خودرو به کاهش سطح دستمزدها
"جمعی از کارگران ایران خودرو" با انتشار بیانیه‌ای اعتراض شدید خود را نسبت به كاهش سطح دستمزدها ابراز كرده‌اند. در این بیانیه آمده است: "در پی تجدید ساختار طبقه بندی مشاغل در شرکت ایرانخودرو در جهت ثابت نگهداشتن سطح دستمزدها موجی از اعتراض این شرکت را فرا گرفت. اعتراض کارگران در بخشهای مختلف به قدری زیاد بود که شرکت مجبور گردید که روز جمعه را که قبلا کار اعلام کرده بود لغو نماید. چرا تاون کاهش هزینه‌ها از جیب ما کارگران؟ معاونت منابع انسانی شرکت با دست بردن در طرح طبقه بندی مشاغل افزایش ارتقاء شغلی را از دوسال به چهارسال افزایش داده است و دلیل آنها کاهش هزینه ها با ثابت نگهداشتن دستمزد ما کارگران میباشد بطوریکه همکارانی که قرار بود امسال ارتقاء شغلی پیدا کنند با این قانون ارتقاء شغلی آنها نه تنها افزایش پیدا نمیکند بلکه دوسال دیگر عقب می افتند. ما میپرسیم چرا تاوان کاهش هزینه ها از جیب ما کارگران باید پرداخت شود در حالیکه تولید شرکت نه تنها کاهش پیدا نکرده است بلکه با افزایش روزانه صادرات میلیاردها سود عاید شرکت گردیده است ما میپرسیم سهم ما از افزایش تولید و صادرات چیست؟
دوستان و همکاران گرامی، با توجه به افزایش تورم که هر روز در جامعه رخ میدهد ثابت نگهداشتن سطح دستمزدها چه چیزی غیر از پایین آوردن توان و قدرت خرید ما میباشد به نظر میرسد هر چه تولید افزایش پیدا میکند صادرات زیاد میشود هر چه ما تلاش میکنیم چیزی غیر از فقر و نداری نصیبمان نمیشود. عدم تامین چبران کسر حقوقها دیگر معنای ندارد رکورد تولید قطع شده است آکوردها همچنان ثابت نگهداشته شده است، وسایل بنی دیگر توضیح نمیشود. دادن بن نقدی هیچ چیزی نصیب ما کارگران نمیکند، روغن نباتی امروز ده هزار تومان گیر نمیآید، تعاونی خاص و تعاونی مصرف تبدیل به یک بنگاه منبع در آمد برای عده خاص گردیده اند. این تعاونیها با بیشرمی اجناس خودرا با ٢٠ درصد بالای بازار به ما میفروشند. دوستان چرا تاوان کاهش هزینه ها را ما باید بپردازیم؟ عدم افزایش قیمت خودرو در بازار، ثابت نگهداشتن قیمت آن توسط دولت چه چیزی عاید ما کارگران میکند، در حالیکه قیمت خودرو در بازار آزاد میلیونها تومان اختلاف دارد و سود آن نصیب دلالان و سود جویان می گردد. ما به شیوه تجدید در طرح مشاغل طبقه بندی معترضیم. نباید این شیوه اعمال گردد. اعمال این شیوه یعنی ما دیگر هیچ امیدی به افزایش شغلی خود نخواهیم داشت. چه کسی قبول می کند که چهارسال به چهارسال ارتقاء شغلی پیدا کند. ما خواهان لغو این مصوبه و خواهان اجرای بهتر وکاهش اختلاف سطوح دستمزدها می باشیم."

طومار اعتراضی كارگران مجتمع صنعتی سما در قروه
بر اساس گزارشی از "كمیته دفاع از محمود صالحی"، بیش از ٢٦٠ تن از كارگران شركتهای شیان، پارگل، ذوب ریس، مبتكر پارس غرب و ظریف ناز وابسته به مجتمع صنعتی سما، در اولین روزهای دی ماه با امضاء طوماری در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان به فرمانداری قروه و استانداری كردستان از عدم توجه به مطالباتشان شكایت كرده و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شده اند. این كارگران بیش از ٧ ماه است كه حقوق و مزایائی دریافت نكرده اند.

اعتصاب كارگران شركت پونل پاكدشت
طبق خبری كه روز ٦ دی ماه منتشر گردید، كارگران شركت "پونل" در شهرستان پاكدشت در چند روز قبل از انتشار خبر در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوقه خود دست به اعتصاب و تجمع زدند. این كارگران كه حقوق و مزایای ٣ ماه را دریافت نكرده‌اند، ماه گذشته نیز به مدت ٣ روز اعتصاب كرده بودند كه كارفرما حاضر به توجه به مشكلات و پرداخت مطالبات كارگران نشده است.

كاركنان پالایشگاه آبادان علیه بی مسكنی
بیش از ٢٠٠ تن از كاركنان رسمی پالایشگاه آبادان، روز ۵ دی ماه با خواست واگذاری منازل مسكونی در مقابل این پالایشگاه تجمع كردند. كارگران اعلام كرده‌اند كه ما ٢۵ تا ٣٠ سال است در شركت پالایش نفت كار میكنیم و تاكنون صاحب خانه نشده‌ایم. شركت پالایش نفت آبادان منازل سازمانی را به افراد غیرنفتی واگذار میكند اما حاضر نیست تعدادی از این منازل را به كاركنان خود واگذار كند.

تجمع اعتراضی رانندگان تاكسی در آبادان
بنا به خبر دیگری از آبادان در همين روز ۵ دی ماه، بيش از ٢٠٠ نفر از رانندگان تاكسیهای دوگانه سوز برای دومین روز متوالی نسبت به كاهش سرانه بنزین در مقابل فرمانداری اين شهر دست به تجمع اعتراضي زدند.

تجمع كارگران كارخانه چیت سازی بهشهر
روز ٣ دي کارگران كارخانه چیت سازی بهشهر در اعتراض به دستمزدهاي پرداخت نشده خود در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند. تجمع كنندگان اعلام كرده اند كه چندین ماه است حقوق آنها پرداخت نگردیده است.

تجمع كارگران کارخانه چيني همگام شهرکرد
روز ٣ دي كارگران كارخانه چینی همگام در شهركرد در مقابل استانداری رژیم تجمع كرده و نسبت به دستمزدهاي معوقه و وضعیت نابسامان خود دست به اعتراض زدند. اين کارگران از آغاز امسال دستمزد خود رادريافت نکرده اند.

تجمع کارگران برای بیمه بیکاری در زنجان
روز ٦ دي كارگران سابق شركت ایران تزریق پمپ در زنجان، با خواست بيمه بيکاري در مقابل اداره كار اين شهر تجمع كردند. بنا به گزارشات منتشر شده کارگران اين شرکت عليرغم داشتن سابقه طولاني کاري٬ ناگزير به تسويه حساب با شرکت شده و اکنون در بلاتکليفي بسر ميبرند. كارگران در تمام طول این مدت حتی یك روز انفصال از خدمت نداشته و در روزهای تعطیل نیز سر كار حاضر می شدند.

كارگران آزمايش مرودشت خواهان افزايش دستمزدهايشان هستند
بنابه خبری كه در ٨ دي ماه منتشر گردیده بود، کارگران كارخانه آزمايش مرودشت با خواست افزايش دستمزدها به مدت يك هفته در اعتصاب بودند. کارگران اعتصابي قرار بود که روز ٥ دي از کارخانه تا اداره کار اين شهر راهپيمايي کنند که با طرح اخراج و تهديد کارفرما روبرو شده و موقتا به اعتصاب خود خاتمه دادند. مساله از اين قرار است که کارفرماي اين شرکت در تقابل با اعتراضات کارگران طرح اخراج ٤٠ نفر از کارگران قراردادي را به اين بهانه که آنها باعث به تعطيل کشيده شدن کارخانه و توليد شده اند٬ به شوراي حل اختلاف داده است. اکنون شوراي حل اختلاف به اخراج هشت تن از اين کارگران راي مثبت داده است و براي ٣٢ نفر باقي اين کارگران قرار است روز يکشنبه ٩ دي تصميم گيري نهايي شود. اين كارگران همه قراردادي بوده و از ٩ تا ١٢ سال سابقه كار دارند. گفتني است اين کارگران در مهر و آبان نيز اعتصابي ٤٠ روزه داشتند و همانجا کارفرما قول داده بود که حقوق کارگران به موقع پرداخت خواهد شد و مبلغ آن نيز افزايش مي يابد. اما اکنون بعد از سه ماه نه تنها حقوق کارگران اين شرکت افزايشي نيافته است و اقدامي براي اجراي طرح طبقه بندي مشاغل که يکي ديگر از خواستهاي کارگران بوده است انجام نگرديده٬ بلکه کارگران در مضيقه بيشتري قرار گرفته اند. در برابر اعتراضات کارگران مديريت وعده اجراي اين طرح و افزايش حقوق را به کارگران داده است. اما کارگران باوري به اين وعده ها ندارند و فضاي اعتراض در کارخانه بالاست.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب كمونيست كارگری ايران
١٠ دی ماه ١٣٨٦ – ٣١ دسامبر ٢٠٠٧

1 comment:

Anonymous said...

phentermine 30mg buy phentermine online mastercard - buying phentermine online from canada