Monday, January 28, 2008

اعتصاب ٣٠٠٠ کارگر کیان تایر وارد هشتمین روز شد

١٤٠٠ كارگر صنایع مخابراتی راه دور دست به اعتصاب زدند
با قطع گاز در قزوین دهها هزار کارگر بیکار شدند


اعتراض كارگران واحدهای تولیدی و صنعتی در استان قزوین به قطع گاز
در پی قطع گاز مصرفی صدها واحد تولیدی و صنعتی در استان قزوین، هزاران كارگر در این استان با بیكاری و به تبع آن عدم دریافت حقوق روبرو شده اند. گفته میشود که قطع گاز مصرفی این واحدها اعتراضات گسترده كارگران را دامن زده است.

اعتصاب ٣٠٠٠ کارگر لاستيک البرز
کارگران شرکت کيان تاير (لاستيک البرز سابق) واقع در جاده ساوه در اعتراض به ٤ ماه دستمزد پرداخت نشده خود از روز چهارشنبه ٢٦ دي در اعتصاب بسر ميبرند. کارگران بصورت ٢٤ ساعته در کارخانه مانده و علت اين امر را حفاظت از موجودي ها و اموال کارخانه ذکر کرده اند. روزهای ٦ و ٧ بهمن، کارگران دست به آتش زدن لاستیک ها و بشکه های قیر در محوطه کارخانه زدند تا خشم خود را از بی توجهی به خواستهای خود اعلام کنند. آتش سوزی و تجمع کارگران موجب ترافيك در جاده ساوه شد. تحت فشار اين اعتراضات کارفرما قول پرداخت ٢ ماه حقوق معوقه را به کارگران داد. اما از آنجا که قرار است اين پرداختيها با چکهاي مدت دار انجام گيرد و کارفرما هيچ تعهدي مبني بر پرداخت باقي طلب کارگران و از سرگيري توليد کارخانه که يک ماه است متوقف شده٬ نداده است٬ کارگران تصميم به ادامه اعتراض خود گرفتند.

در ارتباط با این اعتصاب، شفيعي مسئول روابط عمومي‌ اين شركت گفت که از ١٢٠٠ کارگر اين کارخانه بین ٢ تا ٤ ماه حقوق طلب کارند و بعلاوه مزايا و بن هاي کارگران پرداخت نشده است. بنا به همين گزارش بدنبال اولين بارش برف و به بهانه سرماي هوا اين کارخانه تعطيل و بعدا نيز موضوع مساله کمبود مواد خام و اوليه به ميان کشيده شده است و بدين ترتيب توليد به حال توقف در آمده است. گفتني است که کارگران اين کارخانه پيش از اين اعتصاب بارها به مراجع و نهادهاي مختلف دولتي مراجعه و به این وضعیت اعتراض کرده اند٬ اما هيچگونه پاسخي نگرفته اند.

اعتراض كارگران صنایع مخابراتی به عدم دریافت دستمزدهای خود
بنابه خبری كه روز ٧ بهمن ماه منتشر گردیده بود، حدود ١٤٠٠ تن از كارگران كارخانه صنایع مخابراتی راه دور، که سه ماه است دستمزد آنها پرداخت نشده، با مراجعه به استانداری دست به اعتراض زده اند.

حزب کمونیست کارگری از مبارزات و مطالبات بحق کارگران این واحدها حمایت میکند و کارگران را به اتحاد و پافشاری بر خواستهای خود، اتکاء هرچه بیشتر به مجمع عمومی و اتخاذ تصمیمات مشترک برای پیشبرد یک مبارزه موفق، تلاش به مبارزه مشترک با سایر واحدها و تقویت همبستگی مبارزاتی فرامیخواند. كارگران اعتصابی شایسته گرمترین حمایتها از جامعه و دیگر بخشهای كارگران هستند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٧ ژانویه ٢٠٠٧، ٧ بهمن ماه ١٣٨٦

No comments: