Saturday, January 5, 2008

اجتماعات اعتراضی کارگران در برابر مراکز دولتی

اعتراض مجدد كارگران شركت قوه پارس قزوین، اعتراض مجدد كارگران شركت چینی همگام و اعتراض ماهیگیران منطقه كیاشهر گیلان

تجمع اعتراضی مجدد کارگران شرکت قوه پارس قزوین به عدم پرداخت حقوق معوقه
صبح چهارشنبه ١٢ دی ماه کارگران شرکت قوه پارس قزوین در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مزایای معوقه خود بار دیگر و این بار در مقابل وزارت صنایع و معادن جمهوری اسلامی در تهران تجمع کردند. ١٨ ماه حقوق و مزایای این کارگران تا کنون پرداخت نشده و ١۵٠ تن از کارگران بازنشسته این واحد نیز تاکنون مطالباتشان را دریافت نکرده اند. كارگران اعلام كردند كه "آیا اگر مسئولان دولتی ٢ ماه حقوق نگیرند، تحمل خواهند كرد؟" كارگران تجمع كننده شركت قوه پارس، روز ١١ دی ماه نیز در مقابل وزارت كار تجمع كرده بودند كه با دخالت نیروهای امنیتی از مقابل این وزارت بیرون رانده شدند.
یكی از مسئولین وزارت صنایع و معادن در پاسخ به تجمع كارگران با وقاحت گفته است: «خواست کارگران، راه‌اندازی مجدد این کارخانه است که این درخواست غیر قانونی است. همچنین ادعای کارگران مبنی بر اینکه ١٨ ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند، نیز از واقعیت به دور است و اجتماع آنان روبه روی وزارت صنایع نیز غیر قانونی است.»
کارگران شرکت کننده در این تجمع اعتراضی که بین ١٧ تا ٢٧ سال سابقه کار در این شرکت را دارند تاکنون چندین بار در مقابل نهادهای مختلف جمهوری اسلامی دست به تجمع زده‌اند، اما هیچ اقدامی جهت رسیدگی به مشکلات آنان انجام نشده است.

تجمع صیادان در مقابل استانداری گیلان
بیش از ١٠٠ تن از ماهیگیران منطقه کیاشهر روز چهارشنبه ١٢ دی ماه در مقابل استانداری گیلان تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند. به دنبال تعطیلی شرکت تعاونی منطقه کیاشهر در ٣ سال قبل، مسئولین دولتی از جبران خسارات وارده و پرداخت مطالبات ١٣٠ تن از صیادان این منطقه خودداری می‌کنند.
صیادن شرکت کننده در این تجمع که خواهان احقاق حقوق خود بودند، بدون آنکه جوابی به خواستهایشان داده شود، به وسیله سركوبگران جمهوری اسلامی متفرق شدند.

اعتراض مجدد كارگران کارخانه چيني همگام در اعتراض به دستمزدهاي معوقه
دهها تن از کارگران کارخانه چینی همگام بار دگر در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهایشان دست به تجمع زدند. این كارگران كه چند روز پیش در روز ٣ دی ماه در مقابل استانداری شهركرد تجمع كرده بودند، روز دوشنبه ١٠ دی ماه این بار در مقابل اداره کار این شهر تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند. کارگران کارخانه چینی همگام که مطالبات معوقه خود را در یافت نکرده اند، خواستار پرداخت حقوق و مزایای معوقه و رسیدگی به بیمه بیکاری خود شدند. این کارگران طی ماههای گذشته چندین بار در مقابل استانداری استان چهارمحال و بختیاری دست به تجمع زده اند، اما مسئولین دولتی و کارفرمایان همچنان از پاسخگویی به مشکلات آنان خودداری می کنند.


آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب كمونيست كارگری ايران
١٢ دی ماه ١٣٨٦ –٢ ژانویه ٢٠٠٨

No comments: