Thursday, January 31, 2008

ادامه تجمعات اعتراضی کارگران اخراجی شرکت آذین شوشتر

اطلاعیه شماره ٢

بنا به گزارش رسیده به حزب کمونیست کارگری، کارگران اخراجی قسمت تولید مربای شرکت آذین شوشتر، روزهای سه شنبه و چهارشنبه ٩ و ١٠ بهمن برای دومین روز پیاپی دست به تجمع اعتراضی جلوی در ورودی این شرکت زدند. کارگران که تعدادشان ٣٢ نفر است روز ٢٣ دیماه امسال شکایتی تسلیم اداره کار و امور اجتماعی شهرستان شوشتر نمودند و طی آن خواستار بازگشت بکار بدون قید و شرط شدند.

هیئت تشخیص اداره کار و امور اجتماعی شهرستان شوشتربا حضور نماینده کارگران و کارفرما و نماینده وزارت کار در مورخه ٦ بهمن تشکیل جلسه داد و به اتفاق آرا رای به اعاده بکار کارگران با شرایط قبلی، و التزام کارفرما به پرداخت دستمزد کارگران از تاریخ تسلیم شکایت کارگران تا تاریخ ٦ بهمن به میزان هر کدام ٧٩٣٠٠ تومان و جمعا مبلغ ٢۵٣٧٦٠٠ تومان صادر نمود که ظرف مدت ١۵ روز قابل اعتراض و ارجاع به هیئت حل اختلاف است.

کارگران طی دو روز گذشته مقابل شرکت تجمع کرده و خواهان پاسخ کارفرما شدند. روز سه شنبه کارگران از ساعت ده تا یازده و نیم شرکت تجمع کردند، اما جوابی نگرفتند. روز چهارشنبه نیز از ساعت نه و نیم تا یازده صبح کارگران برای گرفتن جواب، در مقابل شرکت تجمع کردند. یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت به میان کارگران آمد و اعلام کرد شرط بازگشت بکار کارگران این است که قرارداد موقت ٤۵ روزه امضا کنند. کارگران بار دیگر با اعلام اعتراض و مخالفت شدید با قرارداد موقت ٤۵ روزه، خواستار بازگشت بکار بدون هیچ قید و شرط شدند و از کارفرما خواستند که سریعا تکلیف آنها را روشن كند. یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت، به کارگران گفته است که طی یکی دو روز آینده و طبق مهلت در رای صادره، جواب خود را به اداره کار و امور اجتماعی شوشتر اعلام میکند.

در حالیکه دولت و کارفرما با سر دوندان کارگران میخواهند آنان را وادار به تسلیم کنند، کارگران قسمت مرباسازی شرکت آذین با اتحاد و یکپارچگی بر خواستهای بحق خود پافشاری میکنند و تن به قرارداد موقت نمیدهند.

حزب از مطالبات بحق این کارگران قاطعانه حمایت میکند و آنان را به برگزاری منظم مجمع عمومی برای پیشبرد مبارزه و اعتراضاتشان فرامیخواند. حزب همچنین کارگران سایر مراکز کارگری و مردم آزادیخواه شوشتر، بخصوص کارگران شرکت آذین شوشتر را فرامیخواند که فعالانه از کارگران واحد تولید مرباسازی پشتیبانی کنند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٣٠ ژانویه ٢٠٠٧، ١٠ دیماه ١٣٨٦

No comments: