Wednesday, January 30, 2008

اخبار اعتصابات کارگری

ادامه اعتصاب ٣٠٠٠ کارگر کیان تایر
اعتراض كارگران تصفیه خانه آب طبس و شهرداری بوشهر
طومار اعتراضی كارگران كارخانه "بافت بلوچ"
اعتراض به بیکاری ناشی از قطع گاز در استان گلستان

اعتصاب كارگران شهرداری بوشهر كارفرما را عقب نشاند
گزارشهای منتشره از اعتصاب كارگران پیمانكاری شهرداری بوشهر در روز ٦ بهمن حكایت از این دارد كه به دنبال اعتصاب کارگران در اعتراض به ٢ ماه دستمزد پرداخت نشده، پیمانكار مجبور به پرداخت دستمزدهای پرداخت نشده كارگران شد.

اعتصاب كارگران تصفیه خانه آب طبس به دستمزدهای پرداخت نشده
طبق اخبار رسیده، كارگران شركت تصفیه خانه آب طبس صبح روز ٨ بهمن در اعتراض به عدم پرداخت ٤ ماه دستمزد، دست به اعتصاب زدند. همین خبر می افزاید كه پیمانكار تاكنون ١٨تن از كارگرانی را كه به عدم پرداخت دستمزدهای خود اعتراض كرده بودند را اخراج و برای ٢٠ كارگر دیگر پرونده سازی كرده كه آنها را نیز اخراج كند.

اعتصاب كارگران لاستیك البرز همچنان ادامه دارد
قبلا به اطلاع رسانده بودیم كه كارگران شركت كیان تایر (لاستیك البرز سابق) از روز ٢٦ دیماه امسال، در اعتراض به ٤ ماه دستمزد پرداخت نشده دست به اعتصاب زده بودند. طبق خبری که یکی از گزارشگران حزب ارسال کرده است، اعتصاب و تجمعات اعتراضی کارگران همچنان ادامه دارد. علیرغم حضور نیروهای انتظامی در محل کارخانه، کارگران حاضر به ترک محل کار نشده و هرروزه برای جلب توجه آتش روشن میکنند و دست به تجمع اعتراضی میزنند و شعار میدهند. "کارگران اتحاد اتحاد، دولت بی کفایت انرژی هسته ای رو رها کن، فکری به حال ما کن و وزیر کار خائن اخراج باید گردد" از جمله شعارهای کارگران بوده است. آخرین اخبار حاكی از این است كه كارگران همچنان در محوطه كارخانه در حال تحصن هستند و دیوار بیرونی كارخانه را با شعارهائی از جمله "مسئول بی لیاقت این آخرین پیام است، جنبش كارگری آماده قیام است" تزئین كرده‌اند. كارگران در محوطه كارخانه آتش روشن كرده و شعارهای اعتراضی سر می دهند. گزارشات خبر از اخلال در رفت و آمد خودروها در مسیر جاده تهران ـ اسلامشهر بر اثر اعتصاب این كارگران می دهند.

قطع گاز باعث بیكاری بیش از ١١٠٠ تن از كارگران كوره پزخانه های استان تهران شد
بنابه اخبار منتشر شده در روز ٨ بهمن ماه، به دنبال قطع گاز و اختلال در روند گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی استان تهران، بیش از ١١٠٠ تن از كارگران كوره پزخانه های محمود آباد و آجر ماشینی در قرچك و ورامین نزدیك به یك ماه است كه بیكار شده اند. در اطلاعیه های قبلی خبر بیکاری هزاران کارگر دیگر را منتشر کرده بودیم.

تجمع اعتراضی كارگران كارخانه های آجر ماشینی استان گلستان به بیكار شدن در اثر قطع گاز
بیش از صد تن از كارگران اخراجی كوره های آجر ماشینی استان گلستان با تجمع اعتراضی خواستار رسیدگی به مشكل قطع گاز این واحدهای تولیدی شدند. بنا به این خبر كه در روز ٩ بهمن منتشر شده، بیش از ٢ ماه است كه گاز مصرفی دهها كوره آجرپزی سفال و كارخانجات تولیدی مصنوعات ساختمانی قطع بوده و صدها كارگر كار خود را از دست داده اند. این كارگران دارای ١٠ سال سابقه كار هستند.

طومار اعتراضی كارگران كارخانه "بافت بلوچ"
طبق اخبار رسیده در چند روز گذشته صدها نفر از كارگران كارخانه "بافت بلوچ" با امضای طومار اعتراضی به تصرف زمین كارخانه توسط استانداری سیستان و بلوچستان، كه باعث بیكاری کارگران شده است، اعتراض كرده اند و تهدید كرده اند كه اگر به مطالبات آنها رسیدگی نشود، دست به تحصن خواهند زد.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٩ ژانویه ٢٠٠٧، ٩ بهمن ماه ١٣٨٦

No comments: