Wednesday, January 9, 2008

اعتراض كاركنان پالایشگاه نفت آبادان به بی مسكنی

كاركنان به مصوبه مجلس اسلامی معترضند

بنابه خبری كه به حزب كمونیست كارگری رسیده است، بیش از ١٠٠ تن از كاركنان رسمی پالایشگاه نفت آبادان چندین روز است كه هر روزه دست به تحصن و تجمع اعتراضی میزنند. این كاركنان علت اعتصاب خود را عدم واگذاری منازل سازمانی به كاركنان شركت نفت و واگذاری این منازل به افراد ارگانهای دیگر غیر شاغل در شركت نفت اعلام كرده اند.

بر اساس مصوبه جدید مجلس، امكان واگذاری منازل به سایر ارگانها بصورت مزایده است! در نتیجه كاركنان رسمی كه حق اسكان در این منازل را دارند اما نمیتوانند در رقابت شركت كنند، به این مصوبه معترضند. این كاركنان با اشاره به تبعیض شركت نفت با آنها، اعلام كرده‌اند كه در سایر مراكز نفتی در شهرهایی چون ماهشهر و اراك، منازل سازمانی بصورت اقساط طولانی به خود پرسنل واگذار شده است؛ اما آبادان با اینكه بزرگترین شهر نفتی ایران است، فقط تعداد محدودی از منازل فرسوده در ایستگاه‌های كارگری، آنهم در ازای بازنشستگی زودتر از موعد، با كم كردن یكجا از پاداششان، به آنها واگذار شده است. این كاركنان كه از روز ۵ دیماه دست به اعتراض زده‌اند، اعلام كرده‌اند كه ٢۵ تا ٣٠ سال است در شركت پالایش نفت كار میكنند؛ اما تاكنون صاحب خانه نشده‌اند. كاركنان بار دیگر از تاریخ ٩ تا ١٢ دیماه در مقابل در اصلی پالایشگاه تحصن كردند. اعتراض كاركنان در روز ١٢ دی ماه، با دخالت حراست و دادن وعده كه "در روزهای آینده خبر خوشی در این مورد خواهید داشت" موقتا پایان یافت. اما دیروز هفدهم دیماه، آخرین روزی بود كه كاركنان قرار بود "خبر خوش" بشنوند! اما كاركنان شاهد هیچ "خبر خودش" تازه‌ای نبودند. در نشستی كه كاركنان معترض با مسئولین شركت داشتند، به آنها گفته شد که واگذاری مسكن به كاركنان فقط در ایستگاههای كارگری صورت خواهد گرفت و همچنان بصورت بازنشستگی پیش از موعد و با احتساب سی سال سرویس و پنجاه سال سن، خواهد بود. همچنین واگذاری به سایر ارگانها كه مورد اعتراض كاركنان بود، مسكوت مانده است.

بنا به آخرین خبری كه به حزب كمونیست كارگری رسیده، اعتراضات كاركنان همچنان ادامه دارد، اما مسئولین پالایشگاه درصدد ایجاد تفرقه در میان پرسنل پالایشگاه هستند.

حزب كمونیست كارگری از اعتراض كاركنان پالایشگاه نفت آبادان حمایت می كند و از آنها می خواهد كه یكپارچه و متحد توطئه های تفرقه افكنانه جمهوری اسلامی را خنثی كنند. خواست مسكن یكی از خواستهای اصلی كاركنان شركت نفت بوده است. مسكن یك حق بی چون و چرای كارگران و همه مردم است. حزب همه كارگران و مردم آبادان را، بخصوص كارگران پالایشگاه نفت آبادان را فرامیخواند كه از اعتراض پرسنل پالایشگاه نفت آبادان قاطعانه حمایت كنند.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب كمونيست كارگری ايران
١٨ دی ماه ١٣٨٦ – ٨ ژانویه ٢٠٠٨

No comments: