Saturday, January 5, 2008

اعتصاب كارگران كاغذسازی پارس و نیشكر هفت تپه برای دستمزدهای معوقه و بیمه درمانی

اطلاعيه شماره ٣٠
فعالین كارگری هفت تپه همچنان تحت فشار اداره اطلاعات رژیم هستند
كارگران شركت نیشكر هفت تپه به مدیریت التیماتوم اعتصاب دادند


بنابه خبری كه "فعالین حقوق بشر و دمكراسی در ایران" در روز ١٣ دی ماه منتشر كرده اند، طی چند روز گذشته بیش از هزار تن از كارگران شركت كاغذسازی پارس، یكی از شركتهای زیر مجموعه نیشكر هفت تپه، در اعتراض به عدم پرداخت ٣ ماه حقوق و مزایای معوقه خود دست به اعتصاب زده و خواهان رسیدگی به مطالباتشان شدند. این گزارش می افزاید كه بعد از ٣ روز اعتصاب و تجمع اعتراضی كارگران، مدیریت شركت وادار به عقب نشینی می گردد و به خواست پرداخت دستمزدهای كارگران تن می دهد. اداره اطلاعات ٢۵ تن از كارگران شركت كننده در این اعتصاب و فعالین كارگری را احضار كرده و تحت فشار و مورد تهدید قرار می دهد. اما مجبور می شود بعد از چند ساعت بازداشت، این كارگران را آزاد كند.

از سوی دیگر، همزمان با اعتصاب كارگران شركت كاغذسازی پارس، كارگران نی بر طرح نیشكر هفت تپه از روز ١٠ دی ماه در اعتراض به محروم بودن از خدمات دفترچه تأمین اجتماعی دست به اعتصاب زدند. كارگران نی بر همچنین خواستار عملی شدن وعده های مدیریت در خصوص پرداخت به موقع دستمزد كارگران شده و تا روز ١۵ دی ماه به وی فرصت دادند تا مطالبات معوقه كارگران را پرداخت نماید، در غیر اینصورت بار دیگر دست به اعتصاب خواهند زد.

كارگران نیشكر هفت تپه و شركتهای زیر مجموعه آن عملا ثابت كرده‌اند كه تنها با صفی متحد و یكپارچه میتوان اجحافات مدیران ریز و درشت رژیم را به عقب راند. تنها با یك چنین صفی نیز میتوان فشار و اذیت و آزار بر فعالین كارگری را كم كرد و حق خود را گرفت.

حزب کمونیست کارگری كارگران را به اعتراضات یكپارچه و متحد برای تحقق خواسته های خود و بر علیه رژیم فرا میخواند، حزب احضار كارگران اعتصابی به اداره اطلاعات جمهوری اسلامی را محکوم میکند و از کارگران همه مراکز کارگری، از دانشجویان، زنان و کلیه مردم آزادیخواه میخواهد که از مبارزات کارگران هفت تپه حمایت کنند و فشار به فعالین کارگری را محکوم کنند.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب كمونيست كارگری ايران
١٣ دی ماه ١٣٨٦ – ٣ ژانویه ٢٠٠٨

No comments: