Friday, September 26, 2008

اعتصاب همزمان کارگران سه مرکز کارگری

طبق گزارشی که بهروز درخشان خبرنگار حزب کمونیست کارگری برای ما ارسال کرده است، کارگران کارخانه های نیشکر هفت تپه و کاغذسازی پارس در خوزستان و اکتشافات نفت فلور در کازرون دست به اعتصاب زدند.

نيشکر هفت تپه

صبح روز چهارشنبه سوم مهرماه بيش از هزار تن از کارگران شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت تپه در اعتراض به احضار دو نفر از همکاران خود فريدون نيکوفر و بهروز نيکوفر به دادگستری شهرستان شوش و در حمايت از اعتصاب کارگران شرکت کاغذ پارس هفت تپه و خواست دو ماه حقوق و مزاياي معوقه خود دست به اعتصاب زدند و در مقابل دفتر مديريت تجمع کردند. بنا به این گزارش، فريدون نيکوفر و بهروز نيکفر براي روز ٤ مهر به اتهام ارتباط با سازمانهای مخالف رژيم به دادگاه احضار شده اند. اعتراض کارگران نيشکر هفت تپه ادامه دارد.

کاغذسازی پارس هفت تپه

روز سوم مهرماه حدود ٨٠٠ نفر از کارگران شرکت کاغذ سازی پارس هفت تپه در اعتراض به اعلام تعطيلی اين شرکت به مدت دوماه و عدم پرداخت حقوق سه ماه خود در مقابل فرمانداری شهرستان شوش تجمع کردند. کارگران که هيچ پاسخی از مقامات مسئول نگرفتند٬ تصميم به بستن جاده اهواز- انديمشک گرفته و جاده را بستند. همزمان تعداد ديگری از کارگران، جاده ويژه رفت و آمد از هفت تپه به شرکت های نيشکر، کاغذ سازی و حرير خوزستان را مسدود کردند.

اکتشافات نفت فلور

کارگران اکتشافات نفت فلور کازرون ٤ ماه است حقوق نگرفته اند. دو ماه قبل با اعتصاب خود موفق شدند حقوق ماههای بهمن، اسفند و فروردين را از حلقوم کارفرما بیرون کشند. اما کارگران برای دریافت حقوق ماههای اردیبهشت به بعد دست به اعتصاب زدند. روز سه شنبه مامورين انتظامی چند کارگر را دستگير کردند اما در مقابل اعتراض کارگران مجبور به آزادی آنها شدند. کارگران با تداوم اعتصاب خود این بار نیز موفق شدند حقوق دو ماه ديگر را وصول کنند. اعتصاب و اعتراض کارگران اکتشافات برای دریافت حقوق ماههای تیر، مرداد و شهریور ادامه دارد. کارگران یک روز اعتصاب میکنند و روز بعد مشغول کار میشوند. در اين شرکت قراردادها موقت و يکماهه است و سطح حقوق کارگران در ازای ١٢ ساعت کار، از ٦ صبح تا ٦ عصر، بين ١٨٠ هزار تا نهايتا ٣٥٠ هزار تومان در ماه میباشد.

حزب کمونیست کارگری از مبارزه کارگران این مراکز قاطعانه دفاع میکند و از کارگران سایر مراکز کارگری میخواهد به هرشکل که میتوانند از آنها پشتیبانی کنند. حزب از کارگران میخواهد اخبار مبارزه خود را مرتبا و با جزئیات به کانال جدید ارسال کنند که به اطلاع عموم برسد.

آزادی، برابری، حکومت کارگری

مرگ بر جمهوری اسلامی

زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران

٣ مهر ١٣٨٧، ٢٤ سپتامبر ٢٠٠٨

No comments: