Friday, September 5, 2008

جمع کارگران شرکت پشتیبانی صنعت برق گیلان


کارگران شرکت پشتیبانی صنعت برق گیلان امروز چهارشنبه مورخ 6/6/87 در مقابل دفتر شرکت واقع در چهار راه دکتر حشمت رشت دست به تحصن زدند . کارگران این شرکت که بالغ بر 123 نفر می باشند از اسفند ماه سال گذشته  تاکنون هیچگونه مبلغی دریافت نکرده اند .  این شرکت یکی از پیمانکاران برق منطقه ای گیلان هست که کارگرانش از هفت ماه قبل حقوق دریافت نکرده اند .  با توجه به قراردادهای متعدد بین شرکت فوق با وزارت نیرو و کسب سودهای بسیار بالا ، وسوسه برخورداری از آن سودها ، برخی از سهامداران و مدیرانش را برآن داشت تا  با کلاهبرداری و چپاول حقوق کارگران ، متواری گردند .

کارگران متحصن که بسیار عصبانی و خشمگین می باشند، در پارچه نوشته هایی از مدیریت شرکت برق در استان ، وزیر نیرو  و  غیره ، خواهان رسیدگی به مشکلات خود هستند . ( ! ! ! ؟ ؟ )

 

 

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری- منطقه شمال

7/6/1387 28 Aug. 2008 -

Komite.hamahangi@gmail.com

 

 

گزارشی  از کارخانه شیشه گیلان

 

کارخانه شیشه گیلان با 205 نفر پرسنل  در شهر صنعتی رشت واقع شده است .  این شرکت  تنها 28 کارگر رسمی داشته و مابقی پرسنل بصورت قراردادی مشغول به کار میباشند . شرکت فوق که از  21 سال پیش تاکنون فعال میبا شد در سه سال گذشته  مبادرت به تاسیس و راه اندازی یک شرکت تابعه به نام سپهر در شهر ساوه نموده است . البته راه اندازی آن با وام 7 میلیا رد تومانی میسر گردید که قرار بود صرف خرید تجهیزات شرکت شیشه گیلان گردد.  کارگران کارخانه که در شرایط نامساعدی مشغول به کار هستند ، مدت 2 سال هست که هیچگونه بن کارگری دریافت ننموده و حقوقشان را هم  بعد  80 روز ( دو ماه نیم ) در یافت می کنند. شرکت در قبال 8 ساعت کار روزانه هیچگونه غذایی به کارگران نمی دهد. جالب است که همین شرکت بیشترین قرارداد را با کارخانجات خودرو سازی کشور ( سایپا و ایران خودرو) در مقایسه با دیگر شرکتهای شیشه سازی دارد. 

 

چه روزگار عجیبی ست شرکتی که سود بسیار بالایی از تولیدات خود داشته  و دارای پیشرفته ترین ماشین آلات و بازار خوبی هم برای فروش فراورده های خود دارد ،  کارگرانش  بدلیل شرایط بد کاری ناچار به استعفاء میگردند ، به نحوی که تعداد آنان از دوسال پیش تاکنون به نصف تقلیل یافته است .  رانندگان سرویس ایاب و ذهاب پرسنلش باید برای گرفتن حق خود روزها ی متوالی به  حسابداری رفته ویا ناچار به تحصن گردند. همین شرکت به شهرداری ، اداره برق ، آب و دارایی بدهکار است . یک  وعده غذا به کارگرانش نمی دهد ، در حالی که سود بالای حاصل از فروش محصولاتش را فقط بین مدیران و سرپرستان خود تقسیم  می کند. ( ! ! ! )

 

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری- منطقه شمال

7/6/1387 28 Aug. 2008 -

Komite.hamahangi@gmail.com

 

No comments: