Friday, September 26, 2008

اعتصاب بيش از هزار کارگر شرکت نيشکر هفت تپه

صبح روز چهارشنبه سوم مهرماه بيش از هزار تن از کارگران شرکت کشت وصنعت نيشکر هفت تپه در اعتراض به احضار دو نفر از همکاران خود فريدون نيکوفر و بهروز نيکوفر به دادگستري شهرستان شوش و در حمايت از اعتصاب کارگران شرکت کاغذ پارس هفت تپه و با خواست دو ماه حقوق و مزاياي معوقه خود دست به اعتصاب زدند و در مقابل دفتر مديريت تجمع کردند. بنا به گزارش فريدون نيکوفر و بهروز نيکفر براي روز ٤ مهر به اتهام ارتباط با سازمانهاي مخالف رژيم به دادگاه احضار شده اند. اعتراض کارگران نيشکر هفت تپه ادامه دارد.

حدود ٨٠٠نفر از کارگران شرکت کاغذ سازي پارس هفت تپه در اعتراض به اعلام تعطيلي اين شرکت به مدت دوماه و عدم پرداخت حقوق سه ماهه خود در مقابل فرمانداري شهرستان شوش تجمع کردند . کارگران که هيچ پاسخي از مقامات مسئول نگرفتند٬ تصميم به بستن جاده اهواز - انديمشک گرفته و جاده را بستند. در حاليکه اين جاده توسط کارگران بسته شده بود٬ از سوي ديگر تعدادي ديگر از کارگران جاده ويژه رفت و آمد شرکت هاي نيشکر، کاغذ سازي و حرير خوزستان به هفت تپه را بستند .

کارگران اکتشافات نفت فلور ٤ ماه است حقوق نگرفته اند. دو ماه پيش اعتصاب کردند که حقوق ماههاي بهمن و اسفند و فروردين را گرفتند. مجددا تا ماه ٥ حقوق نگرفتند که اعتصاب کردند. و سه شنبه گذشبته بود که مامورين انتظامي آمدند و چند کارگر را هم دستگير کردند و بعد ناگزير آزاد کردند. و بالاخره توانستند حقوق دو ماه ديگر را بگيرند و الان يکروز اعتصاب است و يکروز کار و کارگران حقوقهاي معوقه خود را ميخواهند. در اين شرکت قراردادها موقت يکماهه است. سطح حقوق نازل بين ١٨٠ هزار تا نهايتا ٣٥٠ هزار تومان در ماه است. ساعت کار دوازده ساعت از ٦ صبح تا ٦ عصر. براي غذا يک کنسرو به کارگران ميدهند و ميگويند برو بالاي کوههاي کازرون بخور. آب آشاميدني هم بايد از آب رودخانه خورد. اين وضع ما کارگران در اين مرکز است.

No comments: