Friday, September 26, 2008

اعتصاب و تجمعات اعتراضی کارگران نیشکر و کاغذ سازی امروز ادامه دارد

بدنبال اعتصاب روز گذشته در نیشکر هفت تپه، امروز پنجشنبه ٤ مهر نیز بيش از ٢٠٠٠ کارگر این کارخانه در اعتراض به دو ماه حقوق معوقه خود و احضار فريدون نيکوفر و بهروز نيکوفر٬ و سایر خواستهای خود دست از کار کشيدند و از ساعت هفت و نيم صبح در مقابل دفتر مديريت تجمع کردند. فريدون نيکوفر و بهروز نيکوفر که به دادگستری احضار شده بودند امروز توسط محمدی بازجوی وزارت اطلاعات مورد بازجويی و توهين و اتهام قرار گرفتند. برای اين دو کارگر پرونده سازی شده و قرار است در شعبه ١ دادگاه مورد محاکمه قرار گيرند. بنا به این گزارش، يعقوب شفيعی در اين چند ماه به کارخانه مراجعه نکرده و در تهران بسر ميبرد و خطر تعطيلی کارخانه همچنان کارگران را نگران کرده است. کارگران خواهان پایان دادن به پرونده سازی و احضار همکاران خود، پرداخت فوری دو ماه حقوق و مزایای معوقه، افزایش حق مسکن، حق بدی آب و هوا و حق غذا هستند.

بدنبال تجمع امروز مذاکره ای با نمایندگان کارگران صورت گرفت و حق مسکن کارگران به ١٣ هزار تومان و حق بدی آب و هوا به ٤٢ هزار تومان افزایش یافت اما سایر خواستهای کارگران بی جواب ماند. کارگران اعلام کرده اند که اگر به خواستهايشان از جمله پرداخت فوری حقوق معوقه پاسخ داده نشود و تهديد و فشار بر روی فريدون نيکوفر و بهروز نيکوفر متوقف نشود، دست به اعتراضات گسترده تری خواهند زد.

کارگران کاغذسازی پارس نیز که روز گذشته درمقابل فرمانداری تجمع کرده بودند، امروز پنجشنبه در محوطه کارخانه تجمع کردند و به تصمیم به تعطیلی کارخانه اعتراض کردند. تجمع دیروز کارگران درمقابل فرمانداری شوش و بستن جاده اهواز اندیمشک انعکاس گسترده ای در شهر داشت.

حزب کمونیست کارگری از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه و کاغذسازی پارس قاطعانه حمایت میکند و احضار فریدون نیکوفر و بهروز نیکوفر و تهدید و توهین به آنها و پرونده سازی علیه آنها را شدیدا محکوم میکند و از همه کارگران و مردم در سراسر کشور میخواهد این عمل جمهوری اسلامی را شدیدا محکوم کنند و با کارگران نیشکر و فریدون و بهروز نیکوفر اعلام همبستگی کنند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری

مرگ بر جمهوری اسلامی

زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٥ سپتامبر ٢٠٠٨، ٤ مهرماه ١٣٨٧

No comments: