Saturday, December 1, 2007

در پنجمین روز اعتصاب کارگران نیرو رخش، کارفرما حکم اخراج شش نفر از این کارگران را صادر کرد

بنا بر خبرهای دریافتی توسط اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار روز پنج شنبه مورخه 9/9/86 کارفرمای کارخانه نیرو رخش در پنجمین روز اعتصاب کارگران این کارخانه، حکم اخراج 6 نفر از کارگران رسمی را کتبا به آنان ابلاغ کرد. این کارخانه جمعا 8 نفر کارگر رسمی دارد و بقیه کارگران با قراردادهای شش ماهه در آن مشغول بکارند که در پایان آذر ماه مدت قرارداد آنان به پایان خواهد رسید.
کارفرمای این کارخانه بصورت شفاهی به کارگران اعلام کرده است که هر کدام از کارگران اعتصابی دست از اعتصاب بردارند ماه آینده قرار داد آنان را تمدید خواهد کرد و در غیر اینصورت به کارگران تا پایان آذر ماه مرخصی داده و قرار داد آنان را تمدید نخواهد نمود. بنا بر خبرها تا کنون 4 نفر از کارگران برای پایان دادن به اعتصاب اعلام آمادگی کرده اند اما بقیه کارگران که تعدادشان به 35 نفر می رسد اعلام کرده اند که اگر کارفرما کتبا مسئله فوق را اعلام کند نه تنها مرخصی را قبول نخواهند کرد بلکه به اعتصاب خود نیز ادامه خواهند داد.
کارگران نیرو رخش پس از طرح خواسته های خود و عدم توجه کارفرما به آنها، از روز یکشنبه ششم آذر ماه در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهایشان به مدت سه ماه و عدم وجود وسایل گرمایشی در کارخانه و همچنین نبود بهداشت محیط کار، دست به اعتصاب زده اند.
از زمان شروع اعتصاب این کارگران تا به امروز، کارفرما نه تنها به خواسته های آنان توجهی ننموده است، بلکه اعلام کرده، وضعیت همین است، هر کس دوست دارد کار کند و هر کس دوست ندارد کار نکند و نهایتا روز پنج شنبه مورخه 8/9/86 دست به اخراج شش نفر از کارگران رسمی این کارخانه زده است تا بدین ترتیب قادر شود با زور و بدون پرداخت دستمزد به کارگران و تامین شرایط مناسب برای کار، از گرده این کارگران کار کشیده و برای خود سود تولید کند.

کارگران!

برای کارفرمای کارخانه نیرو رخش و کل سرمایه داری ایران مهم نیست که کارگر دستمزد زیر خط فقر خود را بمدت سه ماه دریافت نکند، دست نیاز به سوی این و آن دراز کند، صاحبخانه اش در سرمای زمستان سر پناهش را به دلیل عدم پرداخت اجاره خانه اش از او بگیرد، پول درمان همسر و فرزندانش را نداشته باشد و در سفره اش نان خالی پیدا نشود و در مقابل سرمای طاقت فرسا شیره بی رمق جانش نیز کشیده شود. این ماهیت سرمایه داری ایران است و ما کارگران باید در مقابل آن متحدانه بایستیم.
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار ضمن دعوت از کارگران کارخانه نیرو رخش برای حفظ اتحادشان در مقابل دسیسه های کارفرما، برخورد غیر انسانی و برده وار کارفرمای کارخانه نیرو رخش را با کارگران این کارخانه بشدت محکوم میکند و بدینوسیله اعلام میدارد با تمام توان از کارگران این کارخانه برای رسیدن به مطالباتشان حمایت خواهد کرد.

زنده باد همبستگی کارگری
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار 9/9/1386
www.ettehade.com
k.ekhraji@gmail.com

No comments: