Wednesday, September 26, 2007

تجمع كارگران كاغذ سازي شوشتر در برابر استانداري/ كارگران كاغذ سازي شوشتر نمایندگان خود را آزاد کردند

اطلاعيه شماره ٢

كارگران كاغذ سازي شوشتر نمایندگان خود را آزاد کردند
هر روز در برابر استانداری اجتماع خواهیم کرد!

بنا به خبر دیگری كه به حزب کمونیست کارگری رسیده، در ادامه تجمع کارگران شرکت کاغذسازی کارون شوشتر در مقابل استانداری خوزستان یکی از مقامات استانداری بنام موسوی خطاب به کارگران گفت: شما حقوق خود را دریافت کرده‌اید و دیگر طلبی ندارید، چرا به اینجا آمده‌اید؟ سخنان او با اعتراض شدید کارگران روبرو شد. کارگران گفتند: ما حقوق‌های معوقه خودمان را پس از یکسال گرفتیم. اکنون برای بازگشت بکار و اینکه شش ماه است هیچگونه دستمزدی دریافت نکرده‌ایم و تضمین وضعیت اشتغال و حق برخورداری از بیمه برای خود و زن و فرزندانمان آمده‌ایم. در آستانه شروع سال تحصیلی با دست خالی نمیتوانیم ملزومات تحصیل فرزندانمان را تامین کنیم.
از ساعت یک بعد از ظهر به بعد بر شدت حضور نیروهای نظامی افزوده شد. قریب ٢٠ خودرو الگانس نیروی انتظامی و ده‌ها خودروی ضد شورش برای مقابله با کارگران معترض و مردم در اطراف استانداری بهمراه اتوبوسی برای انتقال دستگیر شدگان بیشتری از مردم و کارگران حضور یافتند. نیروهای انتظامی با کنترل موبایل‌ها از گرفتن عکس جلوگیری میکردند. با این وجود بسیاری از مردم از صحنه های حضور کارگران و اعتراضاتشان عکس و فیلم تهیه کردند.
علیرغم ترافیک شدید ایجاد شده در اثر راه‌بندان توسط کارگران، کلیه خودروها اعم از اتوبوس‌های واحد و شخصی به نشانه همبستگی با کارگران اقدام به بوق زدن میکردند. کارگران که خیابان را کاملا بسته بودند بحدی که یک خودرو بتواند عبور کند راه باز کردند. مردمی که سوار بر خودرو بودند با عبور از خیابان پلاکاردهای کارگران را میخواندند و به اشکال مختلف با کارگران همراهی میکردند.
یکی از فرماندهان نظامی با اعلام اینکه وقت اداری پایان یافته و استاندار حضور ندارد ملتمسانه از کارگران خواست که به تجمع خود پایان دهند و فردا سه نفر از نمایندگان خود را برای پیگیری مشکلاتشان به استانداری بفرستند. کارگران اعلام کردند که ما تا رسیدن به مطالبات و خواسته‌هایمان به تجمع هر روزه در مقابل استانداری ادامه خواهیم داد و اکنون هم تنها در صورت آزادی همکاران خود (كه در اطلاعیه شماره ١ مشروح آن را به اطلاع رساندیم) حاضریم به شوشتر برگردیم. کارگران با روحیه تعرضی و پافشاری بر خواست آزادی همکاران خود میخواستند وارد ساختمان استانداری بشوند و همکاران خود را آزاد کنند. کارگران معترض که مرعوب نشده بودند با حضور وسیع مردم و حمایت آنان موفق شدند همکاران خود قیصر ناصری، نادر طهماسبی و احمد الهی را که توسط نیروی انتظامی استانداری دستگیر شده بودند، آزاد کنند. همین گزارش میافزاید که حمید بهداروند یکی از فعالین و نمایندگان کارگران و مهدی باقری در اثر اسپری گاز فلفل هنوز از چشمانشان اشک میآید و از نظر تنفسی دچار حالت خفگی شده‌اند.
کارگران در ساعت ٢ بعد از ظهر به تجمع خود پایان دادند و همگی ساعت ٣ و نیم بعد از ظهر وارد شوشتر شدند.
حزب كمونیست كارگری از اعتراضات كارگران شركت كاغذسازی كارون شوشتر حمایت كرده و از همه مردم، بخصوص اهالی شوشتر و حومه می خواهد كه از هیچگونه حمایت و كمكی به كارگران شركت كاغذسازی كارون شوشتر دریغ نكنند. حزب همچنین حمله نیروهای نظامی به اعتراض كارگران را شدیدا محكوم میكند.

مرگ بر جمهوري اسلامي
آزادي برابري حكومت كارگري
حزب كمونيست كارگري ايران
٣ مهر ١٣٨٦ – ٢٥ سپتامبر ٢٠٠٧
اطلاعيه شماره ١
تجمع كارگران كاغذ سازي شوشتر در برابر استانداري
نيروهاي جمهوري اسلامي به كارگران حمله كردند
كارگران حاضر به گسيل نماينده به استانداري و پايان دادن به تجمع نشدند
مردم از كارگران معترض حمايت ميكنند
بنا به گزارش رسيده به حزب کمونيست کارگري امروز سه شنبه سوم مهر ماه ٢٣٠ کارگر شرکت کاغذ سازي کارون شوشتر از ساعت٣٠ : ٩ صبح جلوي استانداري خوزستان تجمع کرده اند. کارگران خواهان بازگشت بکار و پرداخت طلبهايشان هستند. اين کارگران شش ماه است که هيچگونه دستمزدي دريافت نکرده اند و دفتر چه هاي بيمه آنها و خانوده هايشان عليرغم اينکه هر کدام از ١٢ تا ١٥ سال سابقه کار دارند٬ تمديد نميشود. در ابتداي امسال تعداد ١٥ نفر از اين کارگران بر سر کار بر گشتند. اما تعداد ٢١٥ نفر ديگر آنها از کار بيکار شدند. در اعتراض به اين اخراج ها کارگران اخراجي برگه هاي حکم اخراج و معرفي براي دريافت بيمه بيکاري را پاره کرده و سوزاندند.
در تجمع امروز همه کارگران اخراجي و شاغل حضور دارند.تا لحظه گزارش اين خبر تجمع کارگران در جلوي استانداري ادامه دارد و آنها پلاکاردهائي که خواست آنان را بيان ميکند در دست دارند. بنا به گزارش همزمان با اين تجمع در مقابل استانداري ازدحام زيادي است. مردم در کنار کارگران جمع شده اند و از حرکت اعتراضي آنان حمايت ميکنند.طبق خبر کارگران در ساعت ١٢ ظهر اقدام به بستن خيابان کردند. ترافيک شديدي جلوي استانداري ايجاد شده است٬ اما تا اين لحظه استانداري حاضر به صحبت با کارگران نشده است.
بنا به گزارش در ساعت يک بعد از ظهر نيروهاي انتظامي به کارگران حمله كردند و با مشت و لگد و سلاحهاي سرد به جان كارگران افتادند و تعدادي را دستگير كردند. در جريان اين حمله دو نفر از کارگران به اسامي حميد بهداروند و مهدي باقري بعلت استفاده نيروهاي جمهوري اسلامي از اسپري فلفل، از ناحيه چشم مصدوم شدند. اين دو كارگر بعلت شدت صدمات وارده به بيمارستان رازي که مقابل استانداري است منتقل شده اند. از اسامي کارگران دستگير شده تا اين لحظه خبري در دست نيست.بدنبال اين حمله يکي از عوامل سرکوبگر با بلند گو از کارگران خواست که نمايندگاني جهت مذاکره به داخل استانداري بفرستند.اما کارگران قبول نکرده و اعلام کردند که تا بحال مذاکرات زيادي صورت گرفته است و آنها ماههاست که سختي کشيده و هيچ نتيجه اي نگرفته اند و استاندار بايد شخصا" بيايد و جواب آنها را بدهد. عليرغم ادامه اين فشار ها تا زمان رسيدن اين خبر کارگران به بستن راه ادامه داده و خبرنگاران نيز به محل آمده اند. اين حرکت اعتراضي ادامه دارد. عوامل نيروي انتظامي و امنيتي در محل مستقر هستند. اما کارگران متحدانه بر خواست خود پافشاري ميکنند و جمعيت زيادي در خيابانهاي اطراف استانداري جمع شده اند.
تهاجم سركوبگران حكومت منفور اسلامي به كارگراني كه از بديهي ترين حق خود يعني پرداخت دستمزد و بازگشب به كار دفاع ميكنند بايد مورد اعتراض همه كارگران ومردم قرار گيرد. حزب كمونيست كارگري از همه مردم و كارگران ميخواهد كه از اعتراضات و خواستهاي كارگران كاغذسازي شوشتر متحدانه دفاع كنند. ما از كارگران كاغذ سازي ميخواهيم كه آخرين اخبار اعتراضات خودرا هرچه سريعتر به حزب برسانند.
مرگ بر جمهوري اسلامي
آزادي برابري حكومت كارگري
حزب کمونيست كارگري ايران
٣ مهر ١٣٨٦ – ٢٥ سپتامبر ٢٠٠٧

No comments: